Na biurko wojewody lubelskiego trafił wniosek o wydanie decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. Pierwsza w regionie odcinek drogi ekspresowej zostanie rozbudowany o drugą jezdnię.
Pierwszy etap obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej powstał w 2011 roku. Była to pierwsza trasa ekspresowa w województwie lubelskim. Jednojezdniowa droga została zaprojektowana z myślą o późniejszej dobudowie drugiej nitki. Po dwunastu latach przyszedł na to czas.
– W kwietniu 2022 roku podpisaliśmy umowę z firmą Polaqua na zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni obwodnicy. Wykonawca zrealizuje tę inwestycję za 183,4 mln zł – mówi Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA w Lublinie.
Droga realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj” w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.
– Zgodnie z umową wykonawca w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy opracował dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie przez Wojewodę Lubelskiego decyzji ZRID. Wydanie tej decyzji umożliwi rozpoczęcie budowy – dodaje Minkiewicz.
Projekt zakłada przebudowę pasów na węzłach Kock Północ i Kock Południe. Planowane są również mosty oraz wiadukty, a także drogi obsługujące przyległy teren i przejścia dla małych zwierząt.
Przypomnijmy, że na północ od Lublina powstaje ekspresowa S19 w kierunku Białegostoku. 100-kilometrowy lubelski odcinek w kierunku granicy z województwem mazowieckim podzielono na sześć zadań inwestycyjnych. Na odcinek od granicy województwa lubelskiego i mazowieckiego do Międzyrzeca Podlaskiego podpisano umowę na realizację, złożono już wniosek o ZRID. Na zadanie od Międzyrzeca Podlaskiego do Radzynia Podlaskiego podpisano umowę na realizację. Obecnie trwają prace projektowe. Podobnie rzecz ma się z odcinkiem od Radzynia do Kocka. O obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej piszemy powyżej. Dalej, czyli dwa odcinki na trasie Kock-Lubartów-Lublin są na tym samym etapie. Podpisano umowy na realizację, trwają prace projektowe.