

Od grudnia kierowcy jeżdżą po przebudowanym 35-kilometrowym fragmencie drogi wojewódzkiej nr 815 między Lubartowem i Parczewem.

Prace kosztowały 236 mln zł, trwały półtora roku i były prowadzone przy ciągłym ruchu pojazdów. W środę trasę zamknięto na chwilę – na moment uroczystego przecięcia wstęgi przez oficjeli.
Inwestycja będąca największą modernizacją drogi wojewódzkiej w regionie obejmowała poszerzenie jezdni do siedmiu metrów. Powstały nowe, półtorametrowe pobocza, przebudowane zostały 42 skrzyżowania z innymi drogami. Na wyremontowanym odcinku znalazło się też dziewięć mostów, z których największym jest ten wybudowany od nowa na rzece Wieprz tuż za Lubartowem, który zastąpił wysłużoną przeprawę z 1902 roku.
Wzdłuż drogi zbudowano także 40 zatok autobusowych oraz 31 km ścieżki rowerowej. W miejscu przecięcia z linią kolejową tuż przed Parczewem biegnie ona tunelem z konstrukcji dwururowej o największej w Polsce, wynoszącej 3,6 m średnicy.
Rozbudowa trasy była prowadzona bez całkowitego zamykania jej dla ruchu. Prace prowadzono na poszczególnych odcinkach etapami, a w szczytowym momencie funkcjonowało 57 wahadeł.
