Umowy na dofinansowanie budowy mostu na Wiśle w Kamieniu oraz drogi do niego prowadzącej zostaną podpisane dziś w Urzędzie Marszałkowskim w Lublinie. Roboty przy przeprawie już się zaczęły.
Tymczasem plac budowy został już kilka dni temu przekazany konsorcjum firm wykonawców, które tworzą Energopol Szczecin SA, "Gotowski” oraz Mostmar SA. Prace potrwają do końca 2014 r. Po ich zakończeniu kierowcy skorzystają z nowego połączenia z Radomiem i Kielcami oraz miastami w zachodniej Polsce.
Most, który połączy województwo lubelskie z Mazowszem, będzie miał kilometr długości i stanie na dziesięciu przęsłach. Zmieszczą się na nim dwa pasy ruchu, ścieżka rowerowa i chodnik.
Kierowcy dojadą z Lublina do nowej przeprawy przebudowanym pięćdziesięciokilometrowym odcinkiem drogi 747. Początek w podlubelskiej Konopnicy, a potem trasa będzie przebiegać przez Bełżyce, Chodel i Opole Lubelskie (powstaną obwodnice tych miast).
Most w Kamieniu raz już został zbudowany – latem 1939 roku. Drewniana przeprawa bardzo krótko służyła mieszkańcom. Została zniszczona już na początku wojny.