Wykonawcą kolejnego odcinka S17, określanego jako zadnie nr 2 pomiędzy węzłami Bogucin i Dąbrowica, jest polsko-hiszpańskie konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman. To samo, które prowadzi już prace na zadaniu nr 5 od węzła Witosa do początku obwodnicy Piask.
2 km konsorcjum wyceniło na nieco ponad 415 mln zł.
– W ramach inwestycji powstanie także sieć dróg dojazdowych łącznej długości 8,7 km, ekrany przeciwhałasowe łącznej długości 7,5 km, osiem obiektów inżynierskich – most i siedem wiaduktów – oraz trzynaście przejść dla zwierząt średnich, małych oraz płazów – wylicza Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wykonawca ma 24 miesiące od podpisania umowy na realizację inwestycji, czyli do 9 czerwca 2013.
Ta sama firma jest wykonawcą zadania nr 5, od węzła Witosa do początku obwodnicy Piask. Umowę z konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman podpisano 12 listopada 2010 r.
Termin zakończenia budowy piątego odcinka, na którym są największe utrudnienia dla kierowców, ustalono 11 listopada 2012. Wykonawca jednak zapowiedział, że inwestycja będzie zakończona wcześniej, a tym samym szybciej znikną utrudnienia, które są zmorą kierowców.
Koszt budowy drogi ekspresowej S17 na odcinku Kurów–Lublin– Piaski szacowany jest na ok. 3,5 mld zł i będzie dofinansowany ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.