Od stycznia 2012 r. w naszym regionie usunięto około 3,5 tys. ton azbestowych dachów z ponad tysiąca gospodarstw.
Już teraz można zgłaszać zapotrzebowanie na tego typu prace w 2013 roku. Osoby zainteresowane bezpłatnym demontażem i utylizacją azbestowych dachów lub też odbiorem tych już zdemontowanych (jeśli miało to miejsce przed 6 maja 2004 r.) mogą składać wnioski w swoich urzędach gmin. Mają na to czas od 19 listopada do 18 grudnia.
W programie bierze udział 130 gmin z terenu naszego województwa (lista w pdf do pobrania obok tekstu)). Wnioski mogą składać osoby prywatne, samorządy, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, itd.
– Do tej pory zainteresowanie programem było bardzo duże, ale były problemy z prawidłowym wypełnianiem dokumentów. W I turze wpłynęło 3,5 tys. wniosków, a większość z nich zawierała błędy. Dlatego wróciliśmy z nimi do gmin i przeszkoliliśmy lokalnych koordynatorów programu z wypełniania dokumentów – mówi Monika Płońska z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego. – Docelowo dostaliśmy 2,5 tys. wniosków, najwięcej z powiatu łukowskiego. 120 złożyli mieszkańcy gminy Łuków, a 160 Stoczka Łukowskiego.
Zdarzało się też, że pieniądze zostały przyznane, ale azbest z dachów nie zniknął. Tak było w okręgu Biłgoraj – Zamość – Tomaszów.
– Tutaj nie udało się znaleźć firmy chętnej do tych prac. Ale wnioski te nie tracą ważności. W przyszłym roku po raz kolejny ogłosimy przetarg na usuwanie azbestu w tym rejonie – dodaje Monika Płońska.
Więcej informacji można uzyskać w Urzędach Gmin oraz na stronie www.azbest.lubelskie.pl.
.