W poniedziałek, po kilkumiesięcznym przestoju, otwarta została przebudowana ul. Grygowej wraz z nowymi wiaduktami nad torami kolejowymi. W przyszłym miesiącu zacznie tędy kursować także komunikacja miejska
Ul. Grygowej miała wcześniej jedną jezdnię i jeden, najdłuższy w mieście, 750-metrowy wiadukt, który był w tak opłakanym stanie, że konieczne było radykalne ograniczenie ruchu. To już przeszłość.
Od poniedziałku dostępna dla kierowców jest nowa, dwujezdniowa droga i nowe wiadukty nad torami (dwa 212-metrowe oraz dwa 153-metrowe). Skorzystali też rowerzyści, dla których powstało prawie 3 km wydzielonych dróg. Inwestycja między ul. Pancerniaków i Metalurgiczną kosztowała ponad 70 mln zł, jej wykonawcą była spółka Budimex.
Budowa została ukończona już w marcu, ale od tamtej pory aż do poniedziałku wjazd był zagrodzony, bo władze miasta czekały na decyzję nadzoru budowlanego dopuszczającą drogę do użytku. Nadzór nie spieszył się z taką decyzją, bo miał zastrzeżenia do murów oporowych trzymających ziemny nasyp stworzony między torami. Decydująca okazała się zlecona przez miasto ekspertyza Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. W zeszłym tygodniu miasto dostało zgodę na otwarcie drogi.
Od 2 września zacznie tędy kursować komunikacja miejska. Na stare trasy przez Rataja i Grygowej wrócą linie 7 i 50, linia 155 dowiezie nas aż do Pancerniaków, dotrą tutaj również zjazdowe kursy linii 159. Na ul. Grygowej nie wróci jednak linia 1. (drs)
Grygowej w liczbach
8 lat trwała budowa starego wiaduktu
79 dni zajęła robotnikom jego rozbiórka
409 dni trwała budowa nowych wiaduktów
1 590 ton stali wykorzystano do zbrojenia konstrukcji
13 500 metrów sześciennych betonu użyto na budowie