Chcesz zarejestrować swój samochód? Wyślij maila do Urzędu Miasta, a przyjmą cię, kiedy zechcesz. Nowy system od wczoraj ustawia w kolejkę interesantów przy Leszczyńskiego w Lublinie.
- Przyszedłem rano i automat wydał mi numerek z informacją, że zostanę przyjęty około godziny 14.30 - mówi Bogusław Grochecki, jeden z wczorajszych interesantów Wydziału Komunikacji. - Teraz siedzę i czekam aż moje 613 zobaczę na wyświetlaczu - dodaje. Numerek nie tylko się wyświetla, ale jest też zapowiadany z głośników przez lektora.
Elektroniczny system kolejkowy działa przy Leszczyńskiego od wczoraj. - Ale część interesantów już wyrażała nam swoje niezadowolenie. Ludzie mówili, że stare ustne zapisy były lepsze - mówi Tadeusz Franaszczuk, dyrektor Wydziału Komunikacji w Urzędzie Miasta. - To dopiero pierwszy dzień. Zobaczymy, jak będzie dalej.
Urządzenia kosztowały niespełna 74 tys. złotych. - W ten sposób wyposażyliśmy 15 stanowisk - informuje Grzegorz Hunicz, dyrektor Wydziału Informatyki i Telekomunikacji w Urzędzie Miasta. - System różni się nieco od tego działającego w Biurze Obsługi Mieszkańców przy Wieniawskiej. Tam ludzie ustawiani są w kolejkę od razu. Tutaj system na podstawie średniego czasu obsługi wyznacza interesantom orientacyjną godzinę przyjęcia.
Ale godzinę spotkania z urzędnikiem będzie też można sobie wybrać samemu. - Petenci mogą umawiać się na wizytę w wydziale telefonicznie i przez Internet - mówi Hunicz. - Dzwonić można już dziś, a odpowiedni link na stronie Urzędu Miasta umieścimy za kilka dni - obiecuje Paweł Dudak, zastępca dyrektora wydziału.
Jak to działa? Wystarczy podać pożądany termin wizyty. Na przykład w czwartek, o godz. 14. - Trzeba podać swój numer PESEL i system zarezerwuje miejsce w kolejce. Po przyjściu do urzędu petent wpisuje w automat swój PESEL i otrzymuje numerek. Ale jest jeden warunek: rejestracja "na dziś” tylko osobiście - mówi Dudak.
Ratusz wprowadza też ograniczenia. Internauci nie będą mogli zaklepać więcej niż 30 proc. numerków, a osoby dzwoniące więcej niż 15 proc. - Po to, by przychodzący ludzie też byli obsługiwani.
Wkrótce na wizytę w wydziale będzie można umówić się też odwiedzając dowolną filię Biura Obsługi Mieszkańców.
Dziś władze miasta mają uroczyście uruchomić system przy Leszczyńskiego.
Numer do Wydziału Komunikacji: 081 466 3200, Internet: www.um.lublin.pl