Z lubelskiej Plazy zniknie Delima. W jej miejsce ma się pojawić Stokrotka. Zarząd Emperii uznał, że bardziej od delikatesów opłaci się prowadzić supermarkety.
– To konsekwencja przyjętej przez nas nowej strategii. Ostatecznie podjęliśmy decyzję, że będziemy koncentrować się na inwestycjach w rosnący i atrakcyjny segment supermarketów. Zamierzamy skupić się na rozwoju sieci Stokrotka, która ma duży potencjał rozwoju i silną, rozpoznawalną markę – tłumaczy Artur Kawa, prezes Emperii Holding.
W miejsce likwidowanych Delim mają się pojawić supermarkety Stokrotka. Spółka wyjaśnia, że zmiana marki, pod którą będzie działać sklep oznacza również możliwe zmiany w oferowanym asortymencie oraz renegocjacje z wynajmującymi umów. Dowiedzieliśmy się, że nie są natomiast planowane zmiany w strukturze zatrudnienia.
– Nie będzie gwałtownych zmian. Planowane zamiany Delim w Stokrotki zostaną przeprowadzone nie wcześniej niż w ciągu kilku miesięcy. Kierownicy sklepów będą o nich informowani z odpowiednim wyprzedzeniem – dodaje prezes Kawa.
Rok temu sieć Stokrotek i Delim została wystawiona przez Emperię na sprzedaż. Transakcja szacowana była na ok. 900 mln zł. Spółka wycofała się jednak ze sprzedaży sieci detalicznej – nieoficjalnie wiadomo, że nie było inwestora, który zdecydował się wyłożyć oczekiwaną przez Emperię kwotę.
Delima i Stokrotka
Delikatesy Delima można znaleźć m.in. w Centrach Handlowo-Rozrywkowych Plaza w Lublinie, Rybniku, Suwałkach, czy w Galerii Rembielińskiej w Warszawie. W całym kraju pracuje w nich 405 osób, z czego 79 w lubelskiej Delimie w CRH Plaza. Z naszych informacji wynika, że lubelska Delima jest jedną z najlepiej prosperujących i to nie od niej rozpoczną się zaplanowane przekształcenia.
Sieć Stokrotek obejmuje 188 supermarketów w całym kraju, 41 z nich jest w naszym województwie. Łącznie zatrudniają 5450 osób, z czego 1399 w województwie lubelskim.