Osoby zainteresowane miejską dotacją do likwidacji pieców i kotłów węglowych mogą już pobierać niezbędne wnioski. Zostały one udostępnione jeszcze przed wyznaczonym na poniedziałek terminem, w którym miasto zacznie przyjmować dokumenty od osób ubiegających się o dofinansowanie.
Nabór wniosków potrwa do 25 stycznia do 12 lutego. Przedstawić trzeba dwa druki pobrane ze strony Urzędu Miasta, a następnie wypełnione i podpisane. Jednym drukiem jest wniosek, drugim harmonogram rzeczowo-finansowy. Do tego trzeba koniecznie dołączyć dokument potwierdzający tytuł prawny do budynku lub lokalu.
Wczoraj uruchomiona została również linia informacyjna 81 466 26 21 dla zainteresowanych dotacjami. Informacji można też zasięgać osobiście, w Wydziale Ochrony Środowiska przy ul. Zana 38 w pokoju 103.
Dofinansowanie wynosić będzie 50 proc. kosztów, do których można wliczyć demontaż starego źródła ciepła, zakup i montaż bardziej ekologicznego (olej, gaz, prąd, pompa ciepła, źródło musi być fabrycznie nowe) oraz nową instalację centralnego ogrzewania lub przebudowę już istniejącej. Rozliczać można też koszty podłączenia się do miejskiej sieci ciepłowniczej.
W tym roku na takie dotacje Ratusz ma do rozdysponowania 200 tys. zł. Decydować ma kolejność zgłoszeń, zaś pieniądze będą wypłacane po zrealizowaniu zadania. Aby odnaleźć niezbędne dokumenty należy wpisać adres bip.lublin.eu, z lewej strony wybrać „ogłoszenia” a następnie „konkursy”.