Terminy:
Najwcześniej, bo już w czerwcu, otwarty dla ruchu ma być 13-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłami Kurów Zachód i Skrudki.
Następnie kierowcy pojadą fragmentem od węzła Skrudki do granicy województw lubelskiego i mazowieckiego, który ma być gotowy przed końcem wakacji (20 km).
Z kolei pod koniec czerwca mają być oddane do użytku następne dwa odcinki od granicy województw do Gończyc i dalej do obwodnicy Garwolina - w sumie ponad 25 km.
Odcinek od obwodnicy Garwolina do obwodnicy Kołbieli ma być dostęny dla kierowców w czwartym kwartale 2019 r.
Również w czwartym kwartale gotowy ma być odcinek ekspresówki od obwodnicy Kołbieli do węzła Lubelska.
Sama obwodnica Kołbieli, o długości ok 9 km, ma zostać według planów zbudowana w drugim kwartale 2020 r.
Węzeł Lubelska (skrzyżowanie dróg S17 z A2 i S2) planowany jest w czwartym kwartale 2020 r.
W 2021 roku powstać ma wielopoziomowy węzeł Zakręt, na skrzyżowaniu ze wschodnią obwodnicą Warszawy.
Koszty budowy trasy pomiędzy węzłami Zakręt i Kurów Zachód to w sumie ok. 4 mld zł, z czego blisko 2,1 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zdjęcia z drona
Na nowych zdjęciach z drona tym razem przedstawiamy budowę S17 pomiędzy węzłem Lubelska a początkiem obwodnicy Garwolina (fot. GDDKiA).
A jak tutaj wygląda postęp prac?
Jadąc od Warszawy:
W ostatnich dniach na odcinku węzeł Lubelska - Kołbiel trwały prace przy budowie zbrojeń, chodników. Przebudowywany jest także kanał Boryszewski.
Z kolei na odcinku Garwolin - obwodnica Kołbieli prowadzone były prace przy budowie zbiorników wodnych w okolicach Miejsca Obsługi Pasażerów Kołbiel.
Na odcinku Kołbiel - Garwolin wprowadzono zmianę w organizacji ruchu w miejscowości Lipówki. Kierowcy jadący z Warszawy do Lublina lub z Lublina do Warszawy będą przejeżdżać na wprost.
Między Garwolinem a Gończycami również wprowadzono inną, tymczasową organizację ruchu. Przez ok. 3 km samochody jadą lewą stroną głównej jezdni.