Kolejne trzy odcinki przyszłej S17 prowadzącej do granicy z Ukrainą trafią do prac projektowych. We wtorek w Krasnymstawie podpisano umowę na opracowanie koncepcji programowej dla odcinków pomiędzy węzłami: Piaski Wschód - Łopiennik, Krasnystaw Północ - Izbica oraz Izbica – Zamość Sitaniec. To łącznie ok. 44 km.
Wykonawca dokumentacji, firma Mosty Katowice, zaproponuje bardziej szczegółowe rozwiązania dla określonego w decyzji środowiskowej przebiegu trasy, z uwzględnieniem obsługi ruchu lokalnego. Projektanci przeprowadzą analizę i prognozę ruchu, opracowania geodezyjne i kartograficzne dla celów projektowania dróg, a także opracowania geologiczno-inżynierskie, hydrogeologiczne, geotechniczne i hydrologiczno-hydrauliczne.
To pozwoli zaprojektować ostateczny techniczny wariant realizacji inwestycji i przeprowadzić rozpoznanie podłoża gruntowego. Koszt dokumentacji to 8,4 mln zł.
- Przypomnijmy, że przetarg na prace przygotowawcze dla 120 km S17 z Piask do granicy z Ukrainą w Hrebennem podzielono na trzy części. Dziś podpisaliśmy umowę dla części pierwszej, w minionym tygodniu dla części trzeciej pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ (ok. 9,8 km) oraz Zamość Sitaniec i Zamość Wschód, ok. 12 km – wymienia Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy GDDKiA w Lublinie. – Pod koniec tygodnia podpiszemy umowę z wykonawcą ostatniej części obejmującej cztery odcinki realizacyjne, w sumie ok. 54,2 km.
Chodzi o odcinki od węzła Zamość Wschód – do węzła Zamość Południe (ok. 12,2 km), w. Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (początek obw. ok. 18 km), obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni ok. 6,7 km) oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,3 km). Realizację całej S17 od Piask do Hrebennego przewidziano w latach 2021-2025.