Eksperci z Politechniki Wrocławskiej określą, jakie elektryczne autobusy najlepiej sprawdzą się na naszych pagórkach. Na tej podstawie powstaną wymagania dla dostawców pojazdów. A Ratusz chce, by autobusy były składane właśnie w Lublinie.
Deklarowana żywotność baterii to 6 lat. Ratusz chce, by to właśnie w Lublinie były składane wozy dla naszej komunikacji.
Lista wymagań stawianych producentowi ma być określona na podstawie wytycznych Politechniki Wrocławskiej. To właśnie jej eksperci dostali zlecenie na opracowanie koncepcji wprowadzenia w Lublinie elektrycznych autobusów. - Umowa jest już podpisana - mówi Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
W ekspertyzie wskazane mają być również trasy, na których elektryczne autobusy mogłyby być najbardziej przydatne. Uwzględniona ma być przy tym nie tylko długość trasy, ale również liczba przystanków, skrzyżowań, czy też nachylenie terenu. Wstępnie do takich obliczeń wytypowano linie 31 i 44.