Zaczynają się przygotowania do budowy dwujezdniowej drogi, która pobiegnie od ul. Kunickiego do Wrotkowskiej. W pierwszej kolejności trzeba przesunąć ogrodzenie jednostki wojskowej. Sama arteria jest już projektowana, a miasto stara się o fundusze na jej budowę.
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
Nowa droga będzie kontynuacją ul. Dywizjonu 303, która sama jest przedłużeniem Krańcowej do Kunickiego. Po drugiej stronie ul. Kunickiego zbudowano jedynie „kikut” trasy mającej w przyszłości wyprowadzić ruch w kierunku ul. Jana Pawła II.
Trasa ta ma biec w miejscu obecnej ul. Wyścigowej, potem przez ul. Smoluchowskiego do Nowego Światu i Wrotkowskiej. Po drodze zahaczy o tereny wojskowe, dlatego wcześniej trzeba „przesunąć” jednostkę.
W praktyce chodzi o przestawienie jej płotu, a zapłaci za to miasto. – Przewiduje to porozumienie z wojskiem – mówi Tadeusz Dziuba, dyrektor Wydziału Inwestycji i Remontów w Urzędzie Miasta. W przyszłym tygodniu Ratusz ma otworzyć oferty w przetargu na nowy płot, bez którego o budowie drogi nie ma mowy.
Projekt nowej drogi jest już zlecony i powinien być gotowy latem, zaś pod koniec roku miasto ma wystąpić o unijną dotację. – Konkurs na dofinansowanie może być ogłoszony na przełomie tego i przyszłego roku – spodziewa się Beata Krzyżanowska, rzecznik Ratusza.
Do konkursu na dotacje nowy odcinek ul. Dywizjonu 303 ma być zgłoszony wraz z dwoma innymi zadaniami. – Chodzi o przebudowę ul. Abramowickiej oraz skrzyżowania Krochmalnej z Diamentową i planowaną ul. Lubelskiego Lipca ’80 – wyjaśnia Krzyżanowska.
Co łączy te inwestycje? Razem mają umożliwić zmianę przebiegu drogi wojewódzkiej 835, by nie biegła przez pl. Bychawski, ale przez ul. Lubelskiego Lipca ’80, Diamentową, Wrotkowską i Dywizjonu 303. Natomiast ul. Abramowicka, która jest i pozostanie częścią drogi 835, wymaga przebudowy między ul. Sadową a granicą Lublina.
Wartość tych trzech inwestycji (Abramowicka, skrzyżowanie, Dywizjonu 303) szacowana jest na 118 milionów zł.
Tak ma wyglądać droga
Nowy odcinek ul. Dywizjonu 303 planowany jest jako ulica z dwoma jezdniami, na każdej mają być dwa pasy ruchu. Będzie to droga przelotowa, dojazd do posesji maja zapewniać jezdnie serwisowe. Sygnalizacje projektowane są na skrzyżowaniach z Dunikowskiego i Wojenną, Smoluchowskiego z Wrotkowską i Inżynierskiej z Wrotkowską, która zostanie przy okazji przebudowana. Nowa droga będzie biegła nad bocznicą kolejową, która zostanie przykryta tubą.