Urząd Miasta wprowadza ograniczenia obsługi interesantów. Do Wydziału Komunikacji, najbardziej obleganego ze wszystkich, nie można już przyjść osobiście, a zaplanowane wizyty zostały przełożone. Czynne pozostają Biura Obsługi Mieszkańców, choć urzędnicy proszą, aby ich tam, w miarę możliwości, nie odwiedzać.
– Dokumenty do Wydziału Komunikacji można składać wyłącznie drogą elektroniczną, do pojemnika wystawionego przy wejściu do wydziału przy Czechowskiej 19a i za pośrednictwem operatora pocztowego – informuje Katarzyna Duma, rzeczniczka prezydenta Lublina. Osoby, które wybiorą drogę elektroniczną, powinny w zależności od rodzaju sprawy skorzystać ze skrzynki podawczej dostępnej pod adresem www.esp.pwpw.pl albo ze strony internetowej obywatel.gov.pl.
W ostatnim czasie w Wydziale Komunikacji wykryte zostały przypadki zakażenia wirusem SARS-CoV-2, a wśród pracowników zapanował strach. Tym większy, że wydział w dalszym ciągu przyjmował interesantów. Zaniepokojeni pracownicy pytali nas o to, dlaczego ich przełożeni nie wstrzymali obsługi petentów. Ratusz odpowiadał, że nie ma do tego podstaw. Po tym jak rząd polecił, by urzędy w jak największym stopniu pracowały zdalnie, zapadła decyzja, że najbardziej oblegany ze wszystkich wydziałów nie będzie już przyjmował osobistych wizyt mieszkańców.
– Pracownicy Wydziału Komunikacji będą informowali mieszkańców o sposobie i terminie załatwienia sprawy telefonicznie lub drogą e‑mail – zapowiada Duma. Przypomina też, że pozwolenia czasowe, których termin ważności upłynął po 12 marca 2020 r. są wciąż ważne na terenie całej Polski i pozostaną ważne jeszcze 14 dni po odwołaniu epidemii. Wciąż także obowiązuje wydłużony do 180 dni termin zgłoszenia lub sprzedaży pojazdu.
– Jeżeli pojazd został zarejestrowany na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i posiada ważne badanie techniczne oraz wykupione ubezpieczenie OC, można się nim poruszać – przypomina rzeczniczka prezydenta. – W takim przypadku rekomendujemy wstrzymanie się z przerejestrowaniem i elektroniczne zgłoszenie zakupu pojazdu.
Bezpośrednia obsługa interesantów została utrzymana w Biurach Obsługi Mieszkańców (od godz. 7.45 do 15.15) przy Wieniawskiej 14, Filaretów 44, Szaserów 13/15 i Kleeberga 12a. Wciąż można przychodzić do Urzędu Stanu Cywilnego przy ul. Spokojnej 2 w sprawach związanych ze sporządzeniem aktu zgonu (w dni powszednie od godz. 7.30 do 15.30 oraz w soboty od godz. 8 do 14) i w sprawach zgłoszenia narodzin dziecka (dni powszednie od godz. 7.30 do 15.30). Obsługa w zakresie ewidencji działalności gospodarczej utrzymana jest też w Wydziale Spraw Administracyjnych przy Spokojnej 2 (dni robocze od godz. 7.30 do 15.30).
Dokumenty do urzędu można składać m.in. przez system ePUAP, skrzynkę esp.pwpw.pl lub obywatel.gov.pl. Papierowe dokumenty można wrzucać także do skrzynek wystawionych obok wspomnianych już BOM-ów, a także przy Spokojnej 2, Magnoliowej 2 (w sprawach związanych z Miejskim Zespołem Orzekania o Niepełnosprawności) i Czechowskiej 19a (wspomniany już Wydział Komunikacji).