Do końca sierpnia gruntownie przebudowane zostanie skrzyżowanie ul. Lubartowskiej z Unicką, Obywatelską i al. Spółdzielczości Pracy. A do połowy grudnia możliwy ma być przejazd trolejbusów przez al. Unii Lubelskiej, Podzamcze i Unicką. O zlecenie na te roboty walczy pięć firm.
Najmniej chce warszawska firma Trakcja TILTRA, która wycenia prace na 16 mln zł. O 2 mln zł więcej chce konsorcjum PRD Lubartów z MPK Lublin oraz lubelskim Elektromontażem i Interbudem oraz częstochowskim przedsiębiorstwem Kromiss-Bis. Ofertę wartą 20 mln zł złożyła firma Strabag. Natomiast 21 mln zł chce konsorcjum firm Elektro Spark z Lublina i ZUE z Krakowa. Na podobną kwotę opiewa oferta hiszpańskiej firmy Balzola z Bilbao w Kraju Basków.
Cała inwestycja obejmuje montaż trakcji trolejbusowej, która pozwoli na przejazd od ronda koło Gali pod szpital przy Chodźki z pominięciem ul. Zamojskiej i Lubartowskiej. Druty zostaną zamontowane nad ul. Podzamcze i Unicką. Taka trakcja połączy rondo Lubelskiego Lipca '80 z istniejącą już instalacją w ul. Obywatelskiej. A to pozwoli też trolejbusom przejąć od autobusów część ruchu z Kalinowszczyzny.
Zarząd Dróg i Mostów zastrzegł, że trakcja ma być gotowa do połowy grudnia. Ale jeszcze wcześniej, bo do końca sierpnia w ramach tej samej inwestycji przebudowane ma być skrzyżowanie al. Spółdzielczości Pracy z ul. Unicką, Lubartowską i Obywatelską.
– Na Lubartowskiej pojawi się wydzielony trójkątną wyspą prawoskręt w Unicką, na Obywatelskiej będzie dodatkowy pas do skrętu w prawo, a przystanek przy Biedronce znajdzie się w zatoce, na al. Spółdzielczości Pracy będzie dodatkowy prawoskręt w Obywatelską, a na przejściu dla pieszych powstanie azyl – wylicza Karol Kieliszek z Kancelarii Prezydenta w Urzędzie Miasta. Jezdnie i chodniki zostaną zmodernizowane, zmieniona zostanie nieco geometria zatoki przystankowej w miejscu dawnej pętli przy skrzyżowaniu.