Do końca stycznia potrwa nabór kandydatów do tworzonego przez władze miasta Komitetu Rewitalizacji, który będzie doradczym ciałem prezydenta miasta. Ma pracować nad zatwierdzonym już przez radnych programem rewitalizacji zdegradowanych terenów oraz wskazywać obszary, które dodatkowo powinny być takim programem objęte.
Komitet będzie dwudziestoosobowy, jednak w otwartym naborze obsadzonych ma być zaledwie sześć miejsc. Dwa z nich czekają na przedstawicieli mieszkańców, dwa na delegatów firm działających na terenie Lublina. Kolejne dwa zarezerwowane są dla przedstawicieli właścicieli, użytkowników wieczystych, bądź zarządców nieruchomości znajdujących się w obszarach przewidzianych do rewitalizacji. Jeśli do reprezentowania jakiejś grupy zgłosi się więcej chętnych, wtedy przeprowadzone ma być losowanie.
Osoby chcące reprezentować mieszkańców muszą zebrać 50 podpisów na liście poparcia. Od kandydatów ze strony firm wymagane jest poparcie 20 przedsiębiorców. Kandydaci na reprezentantów właścicieli nieruchomości muszą przedstawić listę poparcia 20 podobnych sobie właścicieli, użytkowników wieczystych lub zarządców, np. spółdzielni mieszkaniowych, wspólnot lub towarzystw budownictwa społecznego.
Zainteresowani muszą wypełnić specjalny formularz dostępny na stronie internetowej lublin.eu oraz w Biurze Rewitalizacji Urzędu Miasta Lublin (Wieniawska 14, pokój 1101). Wypełniony formularz wraz z niezbędnymi załącznikami należy zamknąć w kopercie i zanieść ją do Biura Rewitalizacji lub przesłać ją tam pocztą. Ci, którzy zdecydują się na pośrednictwo poczty muszą pamiętać, że decydująca nie będzie data stempla, ale data faktycznego wpływu do Urzędu Miasta.
W jaki sposób obsadzonych zostanie pozostałych czternaście miejsc w Komitecie Rewitalizacji? Pięć osób wskaże Urząd Miasta, siedem Rady Dzielnic, zaś dwie osoby zarekomenduje Rada Działalności Pożytku Publicznego.