Od poniedziałku będziemy mogli głosować na najładniejszy szyld w śródmieściu Lublina. Akcja ma wyróżnić przedsiębiorców, którzy dbają o estetykę miasta. Zwycięzcę poznamy w połowie kwietnia.
To już druga odsłona akcji. W ubiegłym roku nagrodzono właścicieli sklepu metalowego przy ul. Kowalskiej.
– Konkurs ma na celu likwidowanie w przestrzeni miasta szpecących i natrętnych reklam – mówi Daniel Stelmasiewicz, rzecznik FRL. – Chodzi również o zmianę sposobu patrzenia na miasto przez jego mieszkańców. Chcemy, by każdy mieszkaniec Lublina czuł się nie tylko uczestnikiem przestrzeni, ale nawet jej twórcą.
Do konkursu można zgłaszać szyldy ze śródmieścia. Organizatorzy wyłączyli jednak z akcji Stare Miasto. Jest ono objęte ścisłym nadzorem konserwatora zabytków.
Głosowanie podzielono na trzy etapy. W pierwszym każdy mieszkaniec może zgłosić własne propozycje. Wystarczy wysłać zdjęcie lub opis szyldu oraz jego lokalizację. Mogą to robić również właściciele szyldów.
Zgłoszenia należy przesyłać na adres info@frl.org.pl. Ten etap potrwa od poniedziałku do niedzieli 27 marca.
W drugiej fazie konkursu szyldy nominowane do nagrody wybierze jury. W jego składzie znaleźli się m.in:Maciej Paschke - Miejski Konserwator Zabytków, prof. Teresa Pękala - Dziekan Wydziału Filozofii i Socjologii UMCS oraz dr hab. Dobrosław Bagiński - z Wydziału Artystycznego UMCS.
Jury będzie obradować między 28 marca a 3 kwietnia. Wybierze najprawdopodobniej 5 nominowanych szyldów.
Trzeci i finałowy etap to głosowanie, które odbędzie się między 4 a 10 kwietnia. Będzie mógł w nim uczestniczyć każdy mieszkaniec Lublina. Za urnę posłuży miejski portal www.lublin.eu.
Finał akcji zaplanowano na połowę kwietnia. Wówczas odbędzie się uroczyste wręczenie nagród i wyróżnień. Dla zgłaszających propozycje konkursowe, organizatorzy przygotowali drobny upominek. Otrzyma go osoba, która jako pierwsza wyśle zdjęcie szyldu, który później wygra głosowanie.