Ponad 800 ofert pracy można znaleźć korzystając z nowego portalu uruchomionego w środę przez samorząd Lublina. Ratusz tłumaczy, że chce w ten sposób dotrzeć do osób, które nie wierzą w to, że w Lublinie można znaleźć ciekawe i nieźle płatne zajęcie.
Adres nowego portalu to praca.lublin.eu.
– Osoba, która wchodzi na portal może znaleźć informacje o ofertach pracy 135 przedsiębiorstw – mówi Mariusz Sagan, dyrektor Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów w Urzędzie Miasta.
Korzystanie ze strony jest bezpłatne zarówno dla pracodawców, jak też osób szukających pracy. Ani jedni, ani drudzy nie mogą tu zamieszczać swoich ogłoszeń, bo takowych tu nie ma. Są za to odnośniki prowadzące bezpośrednio do oferty danego pracodawcy poszukującego w Lublinie pracowników. Działające w mieście firmy mogą prosić administratorów portalu o umieszczenie takiego odnośnika.
Użytkownik, który kliknie na przykład w logo LSS Społem, dowie się, że spółdzielnia poszukuje sprzedawców i piekarzy. Klikając na logo Motoru Lublin trafi na ogłoszenie o poszukiwaniu trenerów grup młodzieżowych. Logo Centrum Spotkania Kultur (tak, są tu również oferty publicznych instytucji) zaprowadzi do kilku ofert, w tym np. spokojnej pracy kasjera.
>>> Zobacz także: Praca za granicą. Konkretne oferty, zarobki, wymagania
Przez nowy miejski portal można też znaleźć oferty dla osób o bardzo specjalistycznej wiedzy, np. lekarza gastroenterologa (Sanitas), konstruktora (GT 85) lub różnej maści informatyków. Według zapewnień Ratusza, strona prowadzi do 800 ofert pracy.
Po co Ratusz tworzy własny portal z pracą? – Mamy poczucie, że mieszkańcy Lublina wciąż mają niewystarczającą wiedzę, że jest tyle ofert pracy w mieście – tłumaczy Sagan. – Często nie szukają tu pracy nie wiedząc nawet, że mają możliwość znalezienia dobrze płatnego zatrudnienia.
– Nieraz mam okazję rozmawiać z młodymi ludźmi, którzy mówią, że w Lublinie nie ma ciekawej pracy – mówi Paweł Puła, dyrektor lubelskiego oddziału spółki Convergys prowadzącej telefoniczną obsługę klientów różnych firm, w tym np. Samsunga. Podobnego zdania jest Robert Bronisz, dyrektor lubelskiego oddziału ABM Greiffenberger Polska: – Młodzi ludzie nie za bardzo wiedzą, jak szukać pracy w Lublinie.
Miejski portal będzie reklamowany na ulicznych billboardach (już od jutra), w serwisach społecznościowych, jak również na uczelniach (tu zawisną plakaty) oraz podczas targów pracy. Ratusz liczy na to, że z portalu będzie korzystać około 250 firm.
>>>