W prywatnych autobusach na liniach 9, 10, 17, 26, 31, 47 i 57 pojawią się kasowniki i będą w nich ważne miejskie bilety jednorazowe i okresowe. Na trasy wrócić ma linia 74 i również na jej trasie będzie można korzystać z miejskich biletów.
Obydwa przetargi wygrało Autobusowe Konsorcjum Lubelskie. Wiosną obejmie kursy prywatne na liniach 9, 17, 26 i 57.
W wyniku tego przetargu wspólny bilet obowiązywać będzie też w „prywatnej” linii 47. Za czteroletni kontrakt na ich obsługę AKL dostać ma 23,5 mln zł.
Z kolei 15,5 mln zł AKL weźmie dzięki drugiemu przetargowi, w wyniku którego przejmie obsługę prywatnych kursów na liniach 10 i 31 oraz obsługę linii 74, która – co boleśnie odczuli mieszkańcy Wrotkowa – została zlikwidowana przez obsługującego ją wcześniej przewoźnika.
Dzień wcześniej ZTM rozstrzygnął przetarg na przejęcie prywatnych kursów na liniach 5, 13, 22, 29 i 45. Wygrał go Irex z Sosnowca. W tej chwili brak tylko wyników przetargu dotyczącego linii 6, 18, 21 i 39. Na wyniki trzeba będzie poczekać, bo zastrzeżenia do działań ZTM ma warszawska firma Warbus.
Pojazdy Ireksu mogą wyjechać w kwietniu, a miejskie bilety w pojazdach AKL będą honorowane dzień później.