

„Szkoła to nie kościół” – takie hasło towarzyszy piątej już społecznej kampanii billboardowej organizowanej przez Fundację Wolność od Religii.

– Akcja billboardowa realizowana jest w ramach projektu „Równość w szkole”, który jest odpowiedzią na istniejącą w społeczeństwie potrzebę walki o świecką szkołę. Szkołę bezpieczną i przyjazną wszystkim dzieciom, nie tylko tym wyznania rzymskokatolickiego – mówi Dorota Wójcik, prezes Fundacji.
– Żyjemy w społeczeństwie demokratycznym, które musi chronić prawa mniejszości. Jeżeli przynajmniej jedno dziecko w jakiejkolwiek szkole czuje przemoc ze względu na eksponowanie w tej placówce jednego światopoglądu, to nie jest to sytuacja zdrowa.
Przykładów tego, że szkoły zatracają swój świecki charakter Fundacja dostaje bardzo wiele. – Przykładem z ostatniego miesiąca jest sposób organizowania rekolekcji – tłumaczy Wójcik. – Otrzymujemy sygnały od zaniepokojonych rodziców, że w salach gimnastycznych odprawiane są msze, a spowiedź odbywa się w klasach lub w gabinecie psychologa.
W ramach akcji billboardy przez cały kwiecień będą udostępnione na ponad 50 nośnikach w 30 miastach całej Polski. Koszt akcji to 60 tys. zł.