
Za drugim podejściem udało się wyłonić wykonawcę rozbudowy terminalu Portu Lotniczego Lublin. Zlecenie wykona firma Strabag, która złożyła ofertę opiewającą na 10,6 mln zł netto.

Pierwszy przetarg na przeprowadzenie prac budowlanych ogłoszono pod koniec ubiegłego roku. Postępowanie zostało jednak unieważnione, bo jedyny oferent – warszawski Budimex – zażądał 12,6 mln zł. Było to o 4 mln więcej niż lotnisko planowało wydać. Dlatego władze portu postanowiły szukać wykonawcy w inny sposób, zapraszając do negocjacji kilka wytypowanych firm.
Ostatecznie wpłynęły cztery oferty. W czwartek przedstawiciele spółki poinformowali o wyborze propozycji firmy Strabag, która deklaruje ukończenie prac w ciągu ośmiu miesięcy od wejścia na plac budowy. Na razie nie wiadomo, kiedy to nastąpi. Port informuje jedynie, że umowa ma zostać podpisana w przyszłym tygodniu.
– Rozbudowa terminala podyktowana jest stale wzrastającym ruchem pasażerskim. Chcemy, aby pasażerowie korzystający z Portu Lotniczego Lublin mieli zapewnione komfortowe warunki. Dzięki tej inwestycji uda nam się zwiększyć przepustowości hali odlotów, a także poszerzyć część komercyjną – przypomina prezes PLL Krzysztof Wójtowicz.
Prace obejmą wschodnie skrzydło istniejącego terminalu, które ma zostać przebudowane. Dobudowana zostanie do niego nowa część o powierzchni 1,8 tys. mkw. Znajdą się w niej m.in.: poczekalnia dla pasażerów strefy Schengen wraz z wyjściami, nowy punkt kontroli bezpieczeństwa oraz pomieszczenia Służby Ochrony Lotniska, Służby Celnej i Służby Granicznej.
Obecna hala odlotów będzie w całości dostosowana do obsługi ruchu Non-Schengen. W przypadku lubelskiego lotniska chodzi o loty do wszystkich portów w Wielkiej Brytanii oraz do Dublina, Tel Awiwu i Burgas.