MPK kupiło teren pod nową zajezdnię przy ul. Głuskiej. Ma to być jedna z trzech mniejszych baz uzupełniających główną zajezdnię, której budowa już się zakończyła. Do końca stycznia miasto ma przejąć ją od wykonawcy, a MPK szykuje się do przeprowadzki
- Budowa nowej zajezdni już się zakończyła - potwierdza Tadeusz Dziuba, dyrektor Wydziału Inwestycji i Remontów w Urzędzie Miasta. - Zaczęliśmy etap odbiorów, powinniśmy się uporać z nimi w ciągu stycznia - dodaje. Później obiekt zostanie przekazany w użytkowanie MPK.
Ale spółka już powoli opuszcza starą zajezdnię. - Fizycznie opuściliśmy już budynek dyspozytorni, powoli przenosimy też Zakład Działalności Pomocniczej - mówi Fulara. - Docelowo do nowej zajezdni chcemy się przenieść po pierwszym kwartale 2015 r. Mamy zapewnienie, że do tego czasu zbudowany zostanie brakujący odcinek sieci na dojeździe.
Ale przeniesienie trolejbusów (obecnie jest ich 95, a ma ich przybywać) do nowej bazy będzie też skutkować wydłużeniem tras dojazdowych, które codziennie trzeba będzie pokonać, by rano dotrzeć z zajezdni na przystanki początkowe, w tym tak odległe jak ten na Węglinie. Żeby nieco ograniczyć takie dojazdy MPK zamierza zorganizować jeszcze trzy "noclegownie” dla swoich wozów.
Pierwsza taka baza planowana jest koło Czechowa, przy ul. Stefczyka. - Mamy pozwolenie na budowę, chcemy zakończyć ją w połowie 2015 r. Przewidujemy, że będzie tu ok. 50 pojazdów, w tym trolejbusów - mówi Fulara. Druga baza ma być zorganizowana przy ul. Głuskiej, przede wszystkim dla trolejbusów. MPK kupiło tu już teren dawnej bazy drogowców. Trzecia baza miałaby powstać w południowo-zachodniej części miasta, ale spółka nie znalazła jeszcze miejsca na taką zajezdnię. Rozpatrywane były - ale już nie są - tereny w pobliżu ul. Krochmalnej, oraz Granitowej.
Na terenie zajezdni na Helenowie powstać mają nowe biurowce.