Miasto jest o krok bliżej do kolejnej wielkiej inwestycji drogowej, wartej 112 mln zł. Ratusz właśnie dostał od wojewody decyzję środowiskową niezbędną do budowy nowych wiaduktów w ciągu ul. Grygowej. Stary wiadukt jest w tak złym stanie, że trzeba go rozebrać
Wiadukt nad torami kolejowymi biegnącymi poniżej ul. Grygowej jest największą tego typu konstrukcją w Lublinie, ma 750 m długości. Budowano go w czasach, gdy brakowało materiałów, a później nie był remontowany, czego skutki odczuliśmy niemal sześć lat temu, gdy pękły trzy wsporniki wiaduktu.
Wtedy miasto wprowadziło ograniczenia wjazdu dla ciężarówek, ale niewiele to pomogło. Trzy lata temu jezdnię oznakowano jako jednokierunkową i po wiadukcie można przejechać tylko od strony ul. Mełgiewskiej w kierunku al. Witosa, co zresztą nie wszyscy kierowcy respektują.
– Jesteśmy w trakcie projektowania nowych wiaduktów – mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Projekt powinien być gotowy w połowie przyszłego roku – dodaje. Ratusz otrzymał już od wojewody decyzję środowiskową dotyczącą nowych konstrukcji, które mają przejąć ruch samochodów nad torami kolejowej stacji rozrządowej Tatary.
Zamiast jednego mają tu być dwa wiadukty, na każdym przewidziano po dwa pasy ruchu, w tym po jednym zarezerwowanym wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej (nad jezdnią zawiśnie trakcja trolejbusowa). Pierwszy z wiaduktów powstałby obok istniejącej konstrukcji, którą dopiero wtedy można by zburzyć i zastąpić nową, drugą. Przebudowany musi być również łącznik do ul. Rataja (u góry będzie rondo), a ponadto miasto zamierza przebudować odcinek ul. Grygowej znajdujący się między wiaduktami a skrzyżowaniem z ul. Pancerniaków i Plewińskiego.
Koszt inwestycji szacowano jest na 112 milionów złotych, miasto chce na ten cel uzyskać unijne dofinansowanie. – Realizację planujemy na lata 2017–20 – zapowiada Kieliszek.
W kolejce czeka też drugie zadanie, czyli budowa trakcji trolejbusowej nad ul. Mełgiewską. Sieć miałaby pobiec od miejsca, gdzie teraz zawracają trolejbusy linii 155 aż do ul. Grygowej. Miasto zamierza też przebudować „koślawe” skrzyżowanie Drogi Męczenników Majdanka z ul. Grabskiego i Sulisławicką.
W przyszłości ul. Grygowej ma się stać częścią większego korytarza drogowego biegnącego od Mełgiewskiej do Drogi Męczenników Majdanka i dalej, przez przedłużenie ul. Dekutowskiego wzdłuż cmentarza komunalnego na Majdanku do ul. Wyzwolenia i Głuskiej.