Nowa, znacznie korzystniejsza umowa na sprzedaż energii? Znowu pojawiają się handlowcy podszywający się pod markę PGE Polska Grupa Energetyczna. Nie dajmy się nabrać
Obowiązujące obecnie przepisy umożliwiają swobodny wybór sprzedawcy energii elektrycznej. – Korzystają z tego niestety również nieuczciwi przedstawiciele handlowi, którzy w na pozór atrakcyjnych ofertach, często ukrywają bardzo dotkliwe koszty. Mechanizm zawsze jest podobny. Warto się z nim zapoznać, żeby nie dać się oszukać – mówi Katarzyna Stącel z PGE Obrót.
– Naszych odbiorców odwiedzają w domach osoby, które namawiają ich do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej i podpisania nowej umowy. Proszą o ostatnie faktury i stwierdzają, że oferta, którą proponują, będzie tańsza i lepsza. Zdarza się, że dla uwiarygodnienia podają się za „pracowników zakładu energetycznego”. Albo zapewniają, że „dystrybucja nadal będzie od PGE”. Nie precyzując już, że po podpisaniu proponowanych dokumentów, odbiorca wybiera nowego, innego sprzedawcę energii elektrycznej – dodaje.
Na pierwszy rzut oka nowa oferta może wydawać się atrakcyjna, ponieważ cena za kWh jest nieco niższa. Tymczasem w samej umowie kryją się niekorzystne dla klienta zapisy. Są to m.in. bardzo wysokie sumy za upomnienia w przypadku spóźnienia się z płatnością, wyższe opłaty handlowe, dodatkowe usługi typu ubezpieczenie zdrowotne.
Przysługuje nam jednak prawo do odstąpienia od umowyw ciągu 14 dni od jej podpisania. Każdy, kto poczuje się pokrzywdzony przez nieuczciwego sprzedawcę, może też powiadomić o tym rzecznika praw konsumenta albo odpowiednią delegaturę Rzecznika Ochrony Konkurencji i Konsumenta. (pp)
O czym należy pamiętać?
• Zapytaj, jaką firmę reprezentuje handlowiec i sprawdź jego tożsamość.
• Sprawdź, co zostało ci zaproponowane w pakiecie poza energią elektryczną.
• Dokładnie skontroluj wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie inne dodatkowe koszty.
• Uważnie przeczytaj umowę przed jej podpisaniem.
• Sprawdź, jakie są warunki rozwiązania umowy.
• Zadzwoń na infolinię PGE Contact Center 422 222 222.