Sieć sklepów Stokrotka po przejęciu Aldików przejmuje teraz sklepy Sano w północno-zachodniej części Polski.
Litewska spółka Maxima Grupe w 2012 r. kupiła sklepy należące do sieci Aldik. W tym roku przejęła także 437 supermarketów i marketów Stokrotka. Kolejnym krokiem była integracja obu sieci, która właśnie dobiega końca. W wyniku fuzji sieć handlowa Aldik zmieniła barwy i działa pod szyldem Stokrotka.
– Fuzja tych dwóch sieci handlowych jest częścią naszej strategii w Polsce, co pozwoli nam wzmocnić pozycję Maxima Grupė oraz wdrożyć dalsze plany ekspansji na tym rynku. Połączenie odbędzie się pod nazwą Stokrotka, ponieważ jest to marka znana i lubiana przez klientów – mówi Dalius Misiūnas, prezes zarządu i dyrektor generalny Maxima Grupė.
Teraz przyszedł czas na kolejny krok. Stokrotka kupiła od powiązanych udziałowców sieć detaliczną Sano posiadającą 36 sklepów, m.in. w Kołobrzegu, Koszalinie czy Gdańsku oraz prowadzącą działalność e-commerce. W 2017 roku przychody Sano zatrudniającego ponad 900 pracowników przekroczyły 71 mln euro.
Po przejęciu Sano Maxima Grupė posiada w Polsce 551 sklepów, w których zatrudnia ponad 9 tys. pracowników. Łączne przychody połączonych w tym roku sieci handlowych w Polsce (Stokrotka, Aldik i Sano), które należą do Maxima Grupė, wyniosły ponad 720 mln euro w 2017 roku.