

Lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złożył do wojewody lubelskiego wniosek o wydanie decyzji ZRID – o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. To oznacza, że wkrótce może zostać rozpisany przetarg na budowę zachodniej obwodnicy Lublina.

Przypomnijmy, że biuro projektowe zaktualizowało już projekt budowlany. Teraz kończy opracowywanie dokumentacji wykonawczej i przetargowej. To pozwoli rozpocząć prace przy budowie zachodniej obwodnicy tuż po podpisaniu umowy z wykonawcą inwestycji. Tym bardziej że lubelski oddział GDDKiA wykupił już większość gruntów potrzebnych pod budowę trasy i rozebrał zabudowania.
Przypomnijmy, że zachodnia obwodnica będzie mieć 9,4-kilometra długości. Połączy już gotowy węzeł Lublin Sławinek na S17 z węzłem Lublin Węglin – jak ostatecznie będzie nazywał się węzeł Konopnica – z włączeniem do "starej 19” na wysokości Zemborzyc Dolnych, na skraju Lasu Konopnickiego. – Jest duża szansa, że budowa zachodniej obwodnicy ruszy w III kwartale 2014 roku – dodaje dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA, Zbigniew Szepietowski.
W praktyce oznacza to, że kierowcy jadący z Białegostoku do Rzeszowa ominą Lublin obwodnicą w 2017 roku.