MPK wysłuchało protestów pasażerów. Spółka wycofuje się z części zmian tras linii autobusowych, które miały wejść w życie od najbliższego poniedziałku. Z czego rezygnuje miejski przewoźnik?
Pomógł też tysiąc podpisów zebranych przez pasażerów linii 25. Nie zgadzali się na skierowanie autobusu przez ul. Nowy Świat, Wrotkowską, Inżynierską i Kruczkowskiego. Autobusy tylko nieznacznie zmienią trasę. Jadąc z Prawiednik skręcą w ul. Zemborzycką i przez Ciepłowniczą i Kruczkowskiego powrócą na Zemborzycką, by dalej jechać po starej trasie na Fabryczną.
Powody do zadowolenia mają też pasażerowie linii 12, mimo że 4 września zostanie ona zlikwidowana. "Dwunastkę” zastąpi linia 4. Mieszkańcy Konopnicy zyskają połączenie ze śródmieściem. Linia 4 pojedzie z ul. Poligonowej przez ul. Wyrwasa, al. Sikorskiego, ul. Popiełuszki, al. Długosza, Al. Racławickie i al. Kraśnicką do Konopnicy.
Częściowy sukces osiągnęli też mieszkańcy Dąbrowicy i os. Szerokie. MPK chciało skrócić linię 3 do ronda Honorowych Krwiodawców. Dalej, do ul. Okopowej jechałyby tylko autobusy 54, kursujące z Dąbrowicy jedynie w godzinach szczytu. Ale będzie inaczej. "Trójka” dojedzie do śródmieścia. Z Nałęczowskiej pojedzie przez Al. Racławickie; z ul. Lipowej skręci w Okopową a później przez Hempla, Krakowskie Przedmieście i Al. Racławickie wróci do Dąbrowicy.
W godzinach szczytu (6-8.30 i 13-16.30) z Dąbrowicy wyruszy też linia 54. Nie dotrze do centrum. Ma za to ułatwić mieszkańcom Szerokiego wyjazd ze swej dzielnicy. Autobusy pojadą przez Nałęczowską, Morwową, Wojciechowską do Zana pod ZUS. Tam bez żadnego postoju nawrócą na rondzie i wrócą do Dąbrowicy tak, jak z niej przyjechały.
Nie ma za to ratunku dla linii 20. Teraz łączy Dębówkę z ul. Budowlaną. A ma kursować tylko do Dworca Głównego PKP. Wielkich protestów nie było. Linia miała kursować do dworca przez Lipową, al. Piłsudskiego i ul. Młyńską. Jednak MPK postanowiło zmienić trasę. Autobusy pojadą z al. Piłsudskiego przez pl. Bychawski, ul. Kunickiego i Pocztową. Wróci tą samą drogą.
Zmartwią się mieszkańcy os. Świt. Od poniedziałku to na ich pętli miały kończyć trasę autobusy linii 10 i 26. Ale nadal będą jeździć na pętlę trolejbusową na Węglinie. - Doszliśmy do wniosku, że staje tam już tyle autobusów, że nowe miałyby problem z nawracaniem - wyjaśnia Andrzej Satke, dyrektor eksploatacyjny MPK Lublin. Tak, jak planowano linia 10 pojedzie przez ul. Sowińskiego i Wileńską.
Z kolei linia 45 po wakacjach wróci na swą starą trasę na ul. Mełgiewską. Teraz dojeżdża z Czubów jedynie na ul. Fabryczną.
- Przez dwa miesiące będziemy przyglądać się efektom tych zmian. I zdecydujemy, co dalej - mówi Grzegorz Jasiński, prezes MPK.