Lubella, jedna z firm będących wizytówką Lubelszczyzny, stawia na zmiany. Po tym, jak w ubiegłym roku uruchomiła nowoczesny kompleks produkcyjno-magazynowy, teraz wprowadza nowe, delikatniejsze smaki.
Ubiegłoroczne inwestycje należącej do Grupy Maspex Lubelli pochłonęły 130 mln zł. Za te pieniądze powstała hala produkcyjno-magazynowej z infrastrukturą techniczną. Zainstalowano nowoczesną linię produkcyjną i wybudowano zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania.
Zmiany i technologie
- Nowoczesne centrum logistyczne obecnie pomieści na 12 poziomach składowania blisko 26 tys. miejsc paletowych. Poza swoją wielkością, centrum imponuje także stopniem zaawansowania technologicznego, głównie nowoczesnych systemów automatycznych, dzięki którym między innymi palety od początku są identyfikowane i w zautomatyzowanym procesie transportu trafiają na miejsce składowania - tłumaczy Dorota Liszka, manager ds. komunikacji korporacyjnej Grupy Maspex Sp. z o.o. sp.k.
To kolejne zmiany w rozwoju fabryki, bo od 2003 roku, kiedy Lubella weszła w skład Maspexu, wadowicka firma zainwestowała w Lublinie 400 mln zł.
Dzięki zmianom dotyczącym na przykład rozbudowy zaplecza surowcowego, w tym obejmującego przemiał zbóż, przedsiębiorca aż ośmiokrotnie zwiększył swoje moce produkcyjne. Teraz może produkować 170 tys. ton produktów zbożowych rocznie i pomieścić w swoich magazynach 40 tys. palet.
- Z kolei dzięki modernizacji młyna do przemiału pszenicy durum - obecnie jednego z najnowocześniejszych w tej części Europy - Lubella jako jedyny producent wyrobów zbożowych w Polsce sama mieli zboże - dodaje Dorota Liszka.
70 pozycji
Inwestycje w rozreklamowanie marki sprawiły, że Lubella jest liderem na rynku makaronów, wiceliderem na rynku płatków śniadaniowych i czołowym producentem w kategorii mąk. W portfolio firmy znajduje się dziś 70 pozycji. Oprócz popularnych makaronów są to też płatki, mąki i kasze.
Produkty opatrzone marką Lubella trafiają do ponad 20 krajów na całym świecie. Są eksportowane między innymi do Wielkiej Brytanii, USA, Belgii, Litwy, Łotwy, Kanady, Holandii, Irlandii, a także Islandii, Bośni czy Macedonii.
Podstawa to zboże
Żeby móc oferować towar na najwyższym poziomie lubelski potentat współpracuje z ponad 130 rolnikami, głównie z Polski i skupuje rocznie ponad 100 tys. ton pszenicy.
- „Najlepsze ze zboża” to domena, która łączy wszystkie produkty Lubelli - mówi Dorota Liszka. - Zboże, które jest jednym z podstawowych, a zarazem niezwykle wartościowym elementem diety, to główny składnik wszystkich produktów Lubelli. To również główny bohater komunikacji marki, która pokazuje, jak produkty zbożowe w różnej formie towarzyszą nam każdego dnia. Dzięki różnorodności, jaką oferuje Lubella, można cieszyć się nim na wiele różnych sposobów. W lubelskiej firmie dbałość o najwyższą jakość i bezkonkurencyjny smak jest tradycją już od niemal 140 lat.
Rok pod znakiem nowości
W tym roku Lubella wprowadziła na rynek nowość - makaron Pełne Ziarno, który ma nowy, delikatniejszy smak, a po ugotowaniu makaron jest jaśniejszy.
Wszystko za sprawą cieńszej struktury oraz doskonałej jakości zboża i specjalnym sposobie mielenia ziaren. W nowej odsłonie dostępne są makarony spaghetti, penne, kokardki oraz gniazda i świderki. W nowym, delikatniejszym wydaniu można spróbować ich w trzech wersjach: z pszenicy, z dodatkiem orkiszu lub żyta.