Okrągłe 200 tys. zł przekaże samorząd Lublina organizatorom kolarskiego wyścigu Tour de Pologne, którego pierwszy etap zacznie się 9 sierpnia na pl. Zamkowym. Na taką kwotę opiewa umowa na świadczenie usługi promocji miasta poprzez sport
Wyścig Tour de Pologne powróci do Lublina po dwunastu latach nieobecności. W 2009 r. kolarze kończyli u nas trzeci etap, tym razem zaczną pierwszy, którego meta znajdzie się w Chełmie. Władze Lublina, podobnie jak poprzednim razem, dopłacą do tej imprezy.
– Miasto Lublin podpisało z organizatorem wyścigu umowę promocyjną zakładającą wsparcie wydarzenia kwotą 200 tys. zł – potwierdza Izolda Boguta z biura prasowego Ratusza. Zgodnie z kontraktem są to pieniądze za promowanie Lublina. – W umowie określony został katalog działań promocyjnych na rzecz miasta.
– Katalog obejmuje promowanie Lublina podczas transmisji telewizyjnej z oficjalnej prezentacji drużyn i startu wyścigu na antenie TVP oraz w materiałach filmowych zapowiadających wyścig – wylicza Katarzyna Duma, rzeczniczka prezydenta Lublina. – Ponadto podczas oficjalnej prezentacji drużyny w dniu 8 sierpnia na pl. Teatralnym, jak również w dniu startu, czyli 9 sierpnia na pl. Zamkowym, pojawią się elementy promujące miasto.
Oficjalne logo Lublina ma być zamieszczone „we wszystkich wyprodukowanych materiałach reklamowo-promocyjnych” wyścigu. – Czyli w oficjalnych folderach, identyfikatorach, mapach trasy Tour de Pologne, mapach etapu, ściankach do wywiadów. Newsy promujące miasto Lublin zamieszczone zostaną na stronie internetowej wyścigu www.tourdepologne.pl oraz profilu wydarzenia na Facebooku – wylicza rzeczniczka prezydenta Lublina. – Zaplanowana została również kampania na terenie kraju obejmująca 50 billboardów, na których umieszczona zostanie nazwa miasta.
Samorząd przekonuje, że wydatki na promocję są opłacalne. – Ze względu na wysoką rangę wydarzenia spodziewamy się dużego zainteresowania mediów krajowych i zagranicznych, a tym samym wysokiego ekwiwalentu reklamowego – ocenia Duma. Wyjaśnijmy, że ekwiwalent reklamowy to kwota, którą miasto musiałoby wydać na reklamę, by zapewnić sobie taki rozgłos, jaki dały mu wzmianki związane z wydarzeniem. – Podczas Mistrzostw Europy UEFA EURO U-21 w piłce nożnej rozgrywanych na stadionie Arena Lublin w 2017 roku, wartość ekwiwalentu reklamowego dla Lublina wyniosła ponad 56 mln zł.
Podczas tegorocznego wyścigu Tour de Pologne miasto wyłoży na promocję o wiele mniej niż podczas wcześniejszych edycji. W roku 2008 miasto przekazało organizatorom wyścigu 366 tys. zł, ale lubelski etap wyścigu zakończył się wtedy skandalem. Zawodnicy w ramach protestu w pewnym momencie przestali się ścigać. Organizator z własnej woli przekazał miastu 10 tys. euro i pięć rowerów.
Rok później miasto wyłożyło 400 tys. zł i tym razem nie doszło już do blamażu.