Na największych targach oldtimerów - Techno Classica w Essen - Audi zaprezentuje wyjątkową kolekcję pojazdów. Z okazji 100-lecia istnienia marki w dniach 1 - 5 kwietnia 2009 Audi Tradition pokaże na swoim stoisku wyłącznie modele Audi. Największą atrakcją będzie Audi 225 Front Roadster z 1935 roku, którego odbudowa została niedawno zakończona. Automobil ten zostanie przeniesiony z otwartej niedawno wystawy specjalnej "Horch ein Audi!” w museum mobile w Ingolstadt.
Na powierzchni wystawowej Audi znajdzie się siedem samochodów z dziewięciu dziesięcioleci. Każdy z nich - czy to samochód seryjny, wyścigowy czy prototyp - opowiada własną, fascynującą historię - od Audi Typ C "Alpensieger” z 1919 roku do zwycięzcy wyścigu Le Mans Audi R10 TDI z 2008 roku.
W Essen na zwiedzających czekają następujące samochody: Typ C "Alpensieger”, którym założyciel firmy August Horch wygrał w 1912, 1913 i 1914 roku austriacki wyścig alpejski, a tym samym odniósł pierwsze sportowe sukcesy w historii marki Audi. Ten otwarty samochód turystyczny rozwijał moc 35 KM i osiągał prędkość maksymalną 80 km/h. Kolejną atrakcją przyciągającą wzrok będzie Audi 225 Front Roadster z 1935 roku. Odbudowany na oryginalnej ramie kabriolet jest nowym nabytkiem Audi Tradition i jednym z najbardziej spektakularnych automobili w zbiorach. Ten olśniewająco biały samochód został zaprezentowany na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej w Berlinie w 1935 roku. Wykonano tylko dwa prototypy. Auto było podziwiane, ale za drogie, nie weszło zatem do produkcji seryjnej. Oba prototypy uznano za zaginione, Audi 225 Front Roadster został więc zrekonstruowany w oparciu o zdjęcia.
Wyjątkową pozycję w historii marki zajmuje Audi 72. Rozpoczęcie produkcji seryjnej pierwszego po wojnie czterosuwowego modelu Auto Union 13 sierpnia 1965 roku oznaczało dla przedsiębiorstwa z Ingolstadt początek nowej ery. Wraz z Audi 72 zakończyły się czasy silników dwusuwowych w Auto Union i rozpoczął nowy etap historii. W latach 1965 - 1968 sprzedano 85.000 egzemplarzy tego samochodu, który przypomniał światu nazwę Audi. Kolejnym dużym krokiem na drodze powrotu do klasy Premium było Audi 100 z 1982 roku, wytyczające nowe standardy nie tylko pod względem współczynnika oporu powietrza. Nowoczesna stylistyka pozwoliła na uzyskanie wartości cw 0,30 - co było nowym rekordem światowym dla produkowanych seryjnie limuzyn.