Ford kuga przeszedł kurację odmładzającą. Wygląd lepiej, jak po wizycie w klinice doktora Szczyta. Najważniejsze zmiany zaszły jednak w wnętrzu. Nowy model poprowadzi na małą czarną po komendzie „chcę kawy”. To tylko jedna z nowych możliwości.
Kuga, sportowy SUV Forda, już we pierwszej odsłonie jest ciekawym autem. Druga generacja nabiera jeszcze więcej wyrazu dzięki ostrzejszym cięciom designerskiego skalpela. Charakteru nadaje grill w kształcie trapezu, ostre linie przednich lamp, poprawiony tył. Choć tylne lampy są nieco zbyt skromne.
Modernizacji poddano także wnętrze pod kątem zastosowania nowych systemów wspierania kierowcy. A wśród nich najważniejszy to system multimedialno-komunikacyjny SYNC 3.
Kierowca z tym systemem komunikuje się głosowo. Za pomocą prostych komend można sterować systemami audio, nawigacji i klimatyzacji. SYNC 3 opracowano w oparciu o przeszło 22 000 komentarzy i wniosków, jakich dostarczyły ośrodki badawcze i ankiety. Działanie tego systemu rzeczywiście jest bajecznie proste. Wystarczy wcisnąć przełącznik i powiedzieć „chcę kawę”, „muszę zatankować” albo „szukam parkingu”, by system wspomógł kierowcę w znalezieniu kawiarni, stacji paliw czy parkingów, pobliskich stacji kolejowych, lotnisk lub hoteli.
System „rozmawia” także po polsku. Oczywiście system współpracuje ze wszelakiej maści smartfonami i iPhonami. Do sterowania systemem SYNC 3 służy 8-calowy ekran.
Rozrywka to jedno, a bezpieczeństwo to drugie. A zatem w nowym modelu zastosowano ulepszony system zapobiegania stłuczkom, który działa do 50 km/h (poprzednio do 30 km/h). Kuga ostrzeże kierowcę wycofującego auto z parkingu o zbliżających się samochodach jadących poprzecznie, pomoże zaparkować i wyjechać z parkingu. W tym modelu debiutuje także adaptacyjny system oświetlenia, taki sam jak w mondeo najnowszej generacji.
Zmianę przeprowadzono także w gamie silnikowej. Nowy, 120-konny, 1,5-litrowy silnik wysokoprężny TDCi zastępuje jednostkę 2.0 TDCi o tej samej mocy. 2.0 TDCi, ale o mocy 150 KM będzie dostępny w wersji z napędem przednim oraz 4x4.
W wersjach z napędem przednim kojarzony jest silnik benzynowy 1.5 EcoBoost w wariantach 120- i 150-konnym, zaś w wariancie 182-konnym konfigurowany do wersji 4x4. Jak ktoś poważnie myśli o tym aucie, to ma jeszcze trochę czasu. Nowa kuga zadebiutuje w Polsce wczesną jesienią.