Kto chce mieć solidny samochód, a przy tym liczy koszty eksploatacji, to powinien zastanowić się nad kupnem używanego nissana sunny, najlepiej w wersji z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym. Sunny charakteryzuje się wysoką trwałością i niską awaryjnością. Nissan sunny był produkowany do 1995 roku.
Sunny, mimo swego nieco leciwego wyglądu, nie budzi jednak większych kontrowersji estetycznych. Klasyczna brył nadwozia, solidne wykończenie wnętrza, czynią z tego modelu porządnego średniaka. Warte podkreślenia jest dobre wykończenie wnętrza. Przemyślane jest rozmieszczenia wskaźników na desce, dobrze dopasowane i wygodne fotele zapewniają przyzwoity komfort podróżowania.
Jak zwykle w przypadku samochodów japońskich nie ma obaw przed korozją. Jedynie w modelach starszych można spotkać początki korozji na łączeniu błotnika tylnego z progiem.
Największym atutem sunny są zespoły napędowe, szczególnie silniki.
Gama jednostek napędowych w sunny, w modelach najczęściej spotykanych na giełdach, to w zasadzie trzy silniki. Dwa benzynowe; 1,4 litra i 1,6 litra oraz silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 litra.
Na co zwrócić uwagę przed zakupem?
Nim dokonamy wyboru jednostki napędowej radzimy dokładnie przekalkulować wybór. Samochody używane z silnikiem wysokoprężnym są droższe na giełdzie oraz pochłaniają nieco więcej środków podczas eksploatacji. Mamy tu na myśli konieczność częstszych wizyt na stacjach serwisowych, co 5 tysięcy kilometrów. Silniki benzynowe wymagają przeglądu okresowego, co 15 tysięcy kilometrów. Poza tym w dieslu raz na 100 tys. km należy wymienić pasek rozrządu (nie ma tej konieczności w benzyniaku) i raz na 150 tys. km wymienić końcówki wtryskiwaczy oraz dokonać regulacji aparatury wtryskowej. Jednak diesle odpłacają się niskim zużyciem paliwa, około 5 litrów oleju napędowego na 100 km oraz wysoką trwałością, do 500 tys. km przebiegu.
Nadwozie
Jak zwykle polecamy zmierzyć grubość lakieru. Badanie to kosztuje niewiele, a daje pewność, że upatrzone auto nie brało udziału w kolizji drogowej.
Podwozie
Z podwoziem w sunny nie powinno być żadnych problemów. Specyficzna konstrukcja podwozia jest odporna na polskie dziury. Rzadko przed 100 tysiącami kilometrów zachodzi konieczność wymiany końcówek. Nieco mniejszą trwałością charakteryzują się amortyzatory. Generalnie jednak podwozie to także mocny punkt nissana sunny.