Volkswagen polo, dobry wybór. Tak w prosty sposób można określić ten kompakt koncernu VW. Dzięki dobrej opinii wśród użytkowników polo jest samochodem poszukiwanym na rynku wtórnym. Spadek ceny w stosunku do ceny zakupu w salonie jest relatywnie niski.
Sprawny system nawiewu kabiny, nie dopuszcza do zaparowania szyb. Równie dobrą opinię mają fotele, które zapewniają trzymanie boczne podczas pokonywania zakrętów. Niestety po odsunięciu przednich foteli, pasażerom z tyłu nie zostaje zbyt wiele miejsca na nogi. Jest to jednak typowa wada małych kompaktów.
Naszym zdaniem polo doskonale jest zestrojone z silnikiem 1,4 litra. Dobry, sprawdzony motor z konwencjonalnym ośmiozaworowym układem, charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa, wysoką kulturą pracy oraz zupełnie przyzwoitymi osiągami.
Koszty obsługi serwisowej polo nie są zbyt wysokie. Koncern VW przewiduje przeglądy małe po każdych 15 tysiącach przebiegu oraz duże po każdych 30 tysiącach przebiegu. Koszt małego przeglądu (15 tys., 45 tys. km przebiegu itd.) to kwota rzędu 300-400 złotych, dużego przeglądu (30 tys., 60 tys. km itd.) to wydatek w granicach 500-700 złotych.
Koncern VW nie przewiduje wymiany paska rozrządu. Jednak z praktyki wynika, że czynność tę trzeba wykonać po przebiegu 100 tys. kilometrów.
Polo ma mocną pozycję na rynku wtórnym. Kupno tego auta z wiadomego źródła, to dobra inwestycje. Auto nie sprawia kłopotów technicznych, a przy tym nie traci zbyt wiele na wartości.
Elementy, na które warto zwrócić uwagę przed kupnem używanego samochodu?
Jednostka napędowa 1,4 litra ma dobrą opinię. Jest cicha, niezbyt wysilona, ekonomiczna, dożywająca sporych przebiegów. To jest także mocny punkt. W zasadzie nie można się do niej przyczepić. Sprawdźmy jednak czy układ chłodzenia jest szczelny, stan alternatora, który lubi się popsuć.
Nadwozie
O ile wybrany przez nas egzemplarz nie był stuknięty, sprowadzony z Zachodu jako "rozbitek”, to z nadwoziem nie powinno być żadnych kłopotów. Większość blach jest ocynkowana. Solidna niemiecka jakość gwarantuje długowieczność tego samochodu. Dla spokoju ducha sprawdźmy jednak w autoryzowanej stacji lub u zaprzyjaźnionego lakiernika, czy faktycznie nikt nie pokusił się o ingerencję młotkiem, szpachlą, palnikiem oraz pistoletem lakierniczym.
Podwozie:
Seryjnie montowane amortyzatory Sachsa wytrzymują dosyć długi dystans. Nie powinny one być przyczyną problemów. Radzimy za to spojrzeć na tarcze hamulcowe oraz stan klocków. To na kołach przednich. Z tyłu polo w tej wersji silnikowej ma bębny. Skoro już jesteśmy pod podwoziem to sprawdźmy katalizator, czy na obudowie nie ma przebarwień świadczących o przegrzaniu, popatrzmy na stan powłoki antykorozyjnej oraz sprawdźmy luzy na przednich półośkach napędowych oraz szczelność przegubów.
Lubelski dealer:
Telefony kontaktowe: (0prefiks81) 469 77 22, 469 77 25, 469 77 21.
Salon sprzedaży: 469 77 20 w. 124, 118.