Po kilku latach przerwy na polski rynek wraca koncern Mazda. Powrót związany jest z premierą nowego modelu - mazdy 6.
Zuchwała stylistyka przodu jest ewolucyjną kontynuacją linii znanej z innych modeli o charakterystycznej pięciokątnej osłonie chłodnicy, z centralnie umieszczonym dużym logo Mazdy, a nowe wielosoczewkowe, wielofunkcyjne reflektory dodają drapieżności.
Tył samochodu z zachodzącymi na boki nadwozia przezroczystymi kloszami lamp jest dopełnieniem dynamicznej stylistyki mazdy 6. Wszystkie płaszczyzny miękko i łagodnie przechodzą jedna w drugą, tworząc harmonijne
i doskonale wyważone linie nadwozia.
W podobnym stylu utrzymane jest wnętrze: eleganckie, ale z lekko sportowym odcieniem, zachęcające do zajęcia miejsca i oddania się radości jazdy. Uwagę zwraca całkowicie nowa deska rozdzielcza z chromowanymi i tytanopodobnymi wykończeniami. Wnętrze zaskakuje swoją obszernością, zakresem ustawień i wygodą foteli, zapewniając komfortowe warunki podróżowania dla pięciu dorosłych osób.
Po złożeniu dzielonego w proporcji 40:60 oparcia tylnej kanapy otrzymujemy zupełnie płaską powierzchnię bagażową.
Zadbano o pojemne schowki i miejsca na butelki lub puszki z napojami. Całości dopełnia wzorcowa ergonomia, intuicyjnie wyczuwalne rozmieszczenie przełączników, wysoka jakość materiałów i dokładność wykończenia.
Bezpieczeństwo jest zawsze nadrzędnym celem konstruktorów mazdy. Znany już z poprzednich konstrukcji system wzmocnień i stref absorpcji MAIDAS zapewnia ochronę kabiny pasażerskiej przed deformacją spowodowaną kolizją, a układ sześciu poduszek powietrznych chroni pasażerów przed obrażeniami. Przednie poduszki czołowe mają kontrolowane dwustopniowe napełnianie w zależności od siły uderzenia. Przednie poduszki boczne chronią klatkę piersiową, a boczne kurtyny powietrzne stanowią dodatkowe zabezpieczenie w przypadku kolizji bocznej dla pasażerów zajmujących przednie i tylne siedzenia.
Bezpieczeństwo to także skuteczne hamulce z elektronicznie sterowanymi układami: antypoślizgowym ABS, rozdziału siły hamowania EBD i wspomagania hamowania awaryjnego EBA. Opcjonalnie oferowany też będzie układ kontrolujący tor jazdy TCS i stabilność pojazdu DSC.
Do napędu mazdy 6 skonstruowano przy współpracy z Fordem rodzinę nowych 4-cylindrowych silników benzynowych z serii L o pojemnościach: 1,8, 2,0 oraz 2,3 litra i mocach odpowiednio: 88 kW (120 KM), 104 kW (141KM) oraz 121kW (166 KM). Wszystkie silniki wykonane są prawie całkowicie ze stopów aluminium, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy i komorą rezonansową wykorzystującą efekt doładowania dynamicznego. Silnik o pojemności 2,3 litra dodatkowo wyposażony jest w układ rozrządu o zmiennych fazach otwarcia zaworów i wałek wyrównoważający.
Dostępne są także dwa nowe silniki wysokoprężne w technice common-rail DIREC-D o pojemności 2 l i mocach: 88 kW (120 KM) oraz 100 kW (136 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm przy 2.000 obr./min.
Mazda6 będzie produkowana w trzech wersjach nadwozia: 4-drzwiowego sedana, 5-drzwiowego hatchbacka i 5-drzwiowego kombi.
Zgodnie z uruchamianiem cyklu produkcyjnego pierwsze będą dostępne w sprzedaży sedany, miesiąc później hatchbacki, a dopiero pod koniec roku kombi.
W tym roku dostępne będą samochody z 2-litrowym silnikiem benzynowym i w najwyższych z możliwych kompletacjach wyposażenia. Taki dobór oferty wymuszony jest przez stosowanie 35-proc. cła wobec samochodów produkowanych w Japonii.