Zmiany nie rzucają na kolana, ale po kilki latach przyszedł czas na odświeżenie flagowego superba. Obecna wersja, szumnie nazwana czwartą generacją, jest o 8 mm dłuższa. Po raz pierwszy pojawia się hybryda oraz powstanie wersja scout. Reszta nowości to kosmetyka.
Najnowszy superb urósł o 8 mm, a kombi o całe 6 mm. Nie jest to zbyt wiele. Z nowości rzucających się w oko trzeba odnotować nowy grill, odświeżone zderzaki oraz napis super na bagażniku.
W środku również nie doszło do rewolucji. Zaproponowano nowe linie tapicerki, tu i ówdzie dodano akcenty stylistyczne, dorzucono kilka praktycznych rozwiązań w stylu Skody.
Wydłużono listę wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. Pojawił się system kamer 360 stopni, asystent holowania przyczepy. Ciekawostką jest system pomagający w zagrożeniach - Emergency Assist. Dzięki tej nowince superb w sytuacji awaryjnej automatycznie zjedzie z drogi i zaparkuje
Hybryda
Skoda po raz pierwszy flagowy model wypuści na rynek w wersji hybrydy typu plug-in, czyli ładowanej z gniazdka. Superb PHEV to kuzyn VW passata GTE.
Pod maską zainstalowano dwa silniki – 1.4 TSI o mocy 156 KM oraz elektryczny o mocy 115 KM. Razem generują moc 218 KM. Baterie pozwalają na pokonanie dystansu 55 km przy spokojnej jeździe. Ciekawostką jest czas ładowani baterii o pojemności 13kWh. Wystarczy tylko 3,5 godziny, aby je naładować do pełna prądem z domowej sieci. Jest także i minus – bagażnik w sedanie zmniejszył się z 625 do 485 litrów, w kombi z 660 do 510 litrów. To efekt montażu baterii.
Znane silniki
Nowa superb będzie oferować szeroką gamę klasycznych silników zintegrowanych z znanymi skrzynią ręczną i zautomatyzowaną DSG. W wyższych wersjach będzie można wybrać napęd 4x4.
Nie zawiodą się amatorzy Diesli. W gamie pozostawiono 1.6 TDI o mocy 120 KM z skrzynią DSG, 2.0 TDI Evo o mocy 150 KM (skrzynia manualna lub DSG), 2.0 TDI o mocy 190 KM (DSG, 4x4 w opcji). Są trzy opcje dla zwolenników benzyn: 1.5 TSI o mocy 150 KM, manual lub DSG, 2.0 TSI o mocy 190 KM, DSG, 2.0 TSI o mocy 272 KM, DSG 4x4.
Szczere spojrzenie
Ciekawostka jest projekt innowacyjnego systemu oświetleniowego składającego się z modułu LED dla świateł drogowych i mijania, trzech kolejnych segmentów LED dla świateł drogowych oraz napisu „Škoda Crystal Lighting” umiejscowionego na obudowie. Wąski pasek LED obejmuje kierunkowskazy, światła do jazdy dziennej i światła pozycyjne. Powyżej znajdują się drobne, przypominające igły struktury LED, będące częścią nowej funkcji Coming/Leaving Home. Podczas uruchamiania i opuszczania pojazdu funkcja automatycznie włącza i wyłącza poszczególne elementy świateł przednich i tylnych w ustalonej kolejności.
Zmodernizowany model superb zadebiutował w ubiegłym tygodniu na Mistrzostwach Świata w Hokeju na Lodzie w Bratysławie. Do sprzedaży wejdzie po wakacjach. Podwyższona wersja scout, po raz pierwszy w historii modelu, będzie dostępna z początkiem przyszłego roku.