Dynamika, przyjemność podczas podróży, pełne bezpieczeństwa i proekologiczne zachowania – oto cechy nowego subaru legacy.
Podstawą mają być oczywiście dynamika auta na najwyższym poziomie, oraz jego zachowanie, które budzi we wszystkich pasażerach zaufanie. Sprzyja temu ulepszana przez 20 lat technologia Symmetrical AWD (symetryczny stały napęd wszystkich kół), wsparta użyciem poziomych, przeciwsobnych silników, dzięki którym Subaru uzyskuje najlepsze z możliwych wyważenie pojazdu. W legacy nowej generacji przymioty te – przyjemność z jazdy i sportowy charakter - dopracowano w jeszcze większym stopniu.
Odnowiwszy projekt samochodu, oraz stosując nowe rozwiązania w konstrukcji nadwozia i płyty podłogowej, połączono to, co dawniej wydawało się przeciwstawne – własności jezdne, komfort dla pasażerów i obszerne wymiary kabiny.
Bezpieczeństwo pasażerów uległo dalszej poprawie, dzięki zmianom w konstrukcji płyty podłogowej i zastosowaniu nowych mocowań ramy podsilnikowej. Z kolei aspekt ekonomiczny użytkowania auta poprawia nowa automatyczna, bezstopniowa skrzynia biegów Lineartronic (CVT Lineartronic). A wreszcie pierwszy masowo produkowany wysokoprężny silnik Bokser (Subaru Boxer Diesel), stanowi ważny krok w poprawie ekonomii zużycia paliwa w nowej rodzinie samochodów legacy. Wszystkie odmiany silnikowe z wyjątkiem wersji benzynowej turbo, spełniają normę czystości spalin Euro 5.
Nowe legacy pojawia się na rynku z dwoma wersjami nadwozia – sedan i kombi. Każda z nich występuje w czterech odmianach: 2.0i z czterocylindrowym silnikiem Boxer 2.0 DOHC (dwa wałki rozrządu w głowicy), 2.5i z czterocylindrowym silnikiem Boxer 2.5 SOHC (jeden wałek rozrządu w głowicy), 2.0D z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym Boxer 2.0 DOHC turbo, i wreszcie 2.5GT z czterocylindrowym silnikiem 2.5 DOHC. Ta ostatnia wersja przeznaczona jest tylko na wybrane rynki.
Nowe nadwozie sedan, oferując wygodne i obszerne wnętrze odpowiednie dla światowego auta klasy średniej, łączy też zalety sportowego, emocjonalnego projektu plastycznego „w stylu Legacy” i tradycyjnych przymiotów tego modelu, który przede wszystkim musi się dobrze prowadzić i pewnie hamować.
Także samochód w wersji kombi, który dzięki swym własnościom jezdnym nadal pozostaje „sportowym kombi”, oferuje nowe zalety praktyczności i funkcjonalności. Ponieważ zaadoptowano zwarte tylne zawieszenie z dwoma poprzecznymi wahaczami, pojemność bagażnika uległa istotnemu zwiększeniu. Przeprojektowany trzeci słupek nadwozia (słupek D) pozwala zwiększyć otwór tylnych drzwi, ale też podkreśla wygląd nowego nadwozia.