Kombi jest jednym z najpopularniejszych modeli na rynku, szczególnie w segmencie samochodów firmowych. Modyfikacje, jakim został poddany nowy golf variant sprawią, że to uniwersalne auto umocni swoją pozycję zarówno jako firmowe, jak i rodzinne kombi.
Pod maską
W momencie wprowadzenia na rynek golf variant będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia - Trendline, Comfortline i Highline. Ta ostatnia zastąpi dotychczasową wersję Sportline. Początkowo w ofercie będą cztery silniki benzynowe o mocy 80 KM, 102 KM, 122 KM i 160 KM oraz dwie jednostki wysokoprężne z turbodoładowaniem i Common-Rail o mocy 105 KM i 140 KM. Wszystkie silniki spełniają wymagania nowej normy Euro5.
Nowością w golfie variancie jest jednostka o pojemności 1.6 TDI o mocy 105 KM z systemem Common-Rail. W porównaniu z wcześniej stosowaną jednostką o takiej samej mocy spalanie zostało obniżone o 0,7 litra.
Równie efektywne są silniki benzynowe TSI. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 6,3 litra dla silnika o mocy 122 KM i 6,4 litra dla silnika 160 KM. W połączeniu z DSG spalanie obniża się nawet do 6,0 litrów dla jednostki o mocy 122 KM i 6,1 litra w przypadku wersji 160 KM.
Na zewnątrz
Z przodu nowego golfa varianta można rozpoznać po stylistyce znanej już z 2- i 4-drzwiowego brata. Zderzak, osłona chłodnicy, nowy kształt maski oraz zmodyfikowane błotniki i reflektory są także w golfie hatchbacku szóstej generacji. W przeciwieństwie do poprzednika stylistyka przodu nie jest już akcentowana osłoną chłodnicy wykończoną chromem. W dolnej części widoczny jest duży wlot powietrza.
W wersjach wyposażenia Comfortline oraz Highline w osłonie chłodnicy i dolnym wlocie powietrza umieszczono chromowane listwy.
Tył nadwozia nowej generacji został uszlachetniony zmodyfikowanymi, bardziej eleganckimi światłami tylnymi i zderzakiem pokrytym w całości lakierem w kolorze nadwozia. Wersje TDI i TSI można będzie rozpoznać po końcówkach rur wydechowych, tym razem nieschowanych za zderzakiem.
I w środku
Szósta generacja golfa podczas ubiegłorocznej prezentacji otrzymała doskonałe oceny za ponadprzeciętny poziom jakości. We wnętrzu dotyczyło to przede wszystkim deski rozdzielczej, której jakość zdecydowanie wyszła poza granice tej klasy samochodów. Taka sama deska rozdzielcza i zegary wraz z seryjnym wskaźnikiem wielofunkcyjnym zostały zastosowane teraz także w nowym variancie. Z golfa przejęta została również najnowsza generacja trójramiennych kierownic, która zadebiutowała w 2008 roku w passacie CC oraz sterowanie klimatyzacji. Jako opcja dostępne są po raz pierwszy w golfie variancie dwa systemy wspierające kierowcę: Park Assist (automatyczny system ułatwiający parkowanie) i Rear Assist (kamera wsteczna). Poza tym, oferta obejmuje panoramiczny rozsuwany dach, cieszący się dużą popularnością wśród nabywców tego modelu.