Nasz czytelnik w minioną sobotę wracał z Londynu. Przez aplikację w telefonie zarezerwował toyotę yaris z wypożyczalni Panek. Niestety, nie mógł wyjechać z parkingu, bo bilet parkingowy nie był opłacony.
Kamery monitoringu nie reagowały też na numer rejestracyjny i szlaban automatycznie się nie podniósł, jak przypuszczał mieszkaniec Lublina. Jak się okazuje, nie był pierwszym, który spotkał się z tym problemem.
– Lądowaliśmy w Lublinie ok. 21. Zachęcony informacjami o tym, że z lotniska można odjechać samochodem na wynajem oferowanym przez firmę Panek CarSharing, tuż po wylądowaniu poprzez aplikację zarezerwowałem jeden z samochodów. Ale wyjazd z płatnego parkingu koło terminalu nie był już taki łatwy – opisuje nasz czytelnik.
Przy szlabanie, gdy czytelnik przyłożył znaleziony w samochodzie bilet, usłyszał komunikat, że musi opłacić postój. W międzyczasie zdążył zablokować wyjazd. Wrócił z biletem do terminalu, do kasy parkingowej. Po przyłożeniu biletu okazało się, że opłata wynosi 80 zł.
– Z biletem poszedłem do lotniskowej informacji (czas za wynajem samochodu cały czas płynął). Pracownikowi powiedziałem, w czym problem, na co usłyszałem, żebym pokazał jakieś dokumenty wynajmowanego pojazdu, na co odpowiedziałem, że auta wynajmuje się przez aplikację i nie mam żadnych dokumentów. Pracownik przyznał, że jestem pierwszym jego klientem z takim problemem, ale ostatecznie wyzerował opłatę za parking. Dzięki temu mogłem już spokojnie wyjechać z lotniska – dodaje lublinianin.
Czytelnik uważa, że przydałaby się jakaś dobrze widoczna informacja o zasadach wyjazdu samochodami Panek Car Sharing z parkingu przy lotnisku, czy to w wynajmowanym samochodzie, czy gdzieś w terminalu. – Niepotrzebnie traci się czas i nerwy – kwituje sprawę.
O wyjaśnienie poprosiliśmy firmę Panek. – Parkowanie na Lotnisku Lublin jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników samochodów Panek Car Sharing. Czekamy na potwierdzenie od władz lotniska, że wszystkie tablice rejestracyjne naszych samochodów zostały dodane do systemu. Po tym nie będzie już konieczności pobrania biletu przy wjeździe i wyjeździe z parkingu – mówi Katarzyna Panek, rzecznik firmy Panek. – Do tego czasu, aby wyjechać z parkingu, należy udać się do biura obsługi lotniska i odebrać bilet wyjazdowy. Informacja na ten temat znajduje się w aplikacji po wybraniu ikony parkingu na mapie. Bilet wydawany jest po okazaniu aplikacji z aktywną rezerwacją samochodu. Najlepiej to zrobić w 15-minutowym, bezpłatnym czasie rezerwacji – zaznacza rzeczniczka.