Jedną z głównych cech nowego modelu to niskie spalanie przy dobrych osiągach. - Takie zapewnienia producenta to dobry sygnał w obecnych czasach, kiedy SUV-y kojarzą się często z autami paliwożernymi i trującymi środowisko - zauważa Maciej Wisławski, miłośnik jazdy off-roadowej, jeden z najbardziej utytułowanych pilotów rajdowych w Polsce. - Niedostępna dla dotychczasowych modeli klasy SUV oszczędność paliwa i niska emisja spalin będzie z pewnością ważna dla Klientów czułych na aspekty ekonomiczne i ekologiczne - dodaje Wisławski.
Połączenie dobrych właściwości jezdnych z dbałością o kieszeń kierowcy i czyste powietrze zapewnia przede wszystkim odpowiednio skonfigurowana gama silników. Nabywcy mają do wyboru dwa silniki benzynowe i trzy jednostki wysokoprężne dostępne w zależności od wyposażenia auta w napęd na przednią lub obie osie. Premierą w koncernie Škoda Auto będzie zastosowanie pod maską yeti turbodoładowanej jednostki 1.2 TSI o mocy 105 KM (yeti będzie drugim modelem w grupie Volkswagena, w którym pojawi się ten silnik). Zużycie paliwa mieści się w jego przypadku zgodnie z ideą downsizingu na bardzo niskim poziomie, ale jednocześnie wysoki moment obrotowy dostępny już przy niskich obrotach zapewnia autu dobrą dynamikę. Drugim motorem benzynowym jest 1.8 TSI o mocy 160 KM (stosowany z napędem na cztery koła), dobrze znany z najnowszych generacji modeli octavia i superb. Wszystkie turbodoładowane silniki wysokoprężne dostępne w Yeti wykorzystują technologię common rail. Ich gamę otwiera 2.0 TDI o mocy 110 KM (z napędem na przednie koła lub 4x4), a pozostałe dwa to: 2.0 TDI/140 KM (4x4) oraz 2.0 TDI/170 KM (4x4).
Podobnie jak w nowej ąkodzie octavia 4x4 i ąkodzie superb 4x4, w yeti także zastosowano system Haldex czwartej generacji. Stały napęd na obie osie błyskawicznie reaguje na zmieniające się warunki drogowe, a moment obrotowy jest niezwłocznie rozdzielany na poszczególne koła w proporcjach zależnych od przyczepności nawierzchni. Haldex dba dodatkowo o pełną kompatybilność z innymi systemami kontroli trakcji jak ABS i ESP, dzięki czemu podnosi się bezpieczeństwo jazdy, a samochód znakomicie prowadzi się na każdej drodze. W modelu dostępne będą także automatyczne przekładnie DSG występujące w wariancie 6- i 7-stopniowym.
Podstawową przestrzeń bagażową wynoszącą 405 litrów można dodatkowo powiększyć do poziomu 1760 litrów dzięki wykorzystaniu znanego z modelu roomster systemu aranżacji tylnych foteli VarioFlex. Pozwala on na łatwe przesuwanie niezależnych siedzeń, składanie oparć lub całkowity demontaż w ciągu kilkudziesięciu sekund.
Nowością w modelu yeti, nieznaną do tej pory w innych modelach wyposażonych w napęd 4x4, np. uterenowionej ąkodzie octavia scout, octavia 4x4 i superb 4x4, jest tryb Off-road. Przy pomocy jednego gestu możemy przełączyć elektroniczne systemy auta na zestrojenie terenowe. Dzięki temu, specyficznie do warunków drogowych, zareagują systemy ABS, ASR i EDS i zmieni się czułość pedału gazu, ułatwiając utrzymanie pełnej kontroli podczas ruszania na powierzchni o małej przyczepności. Tryb Off-road ułatwia także zjazd ze stoków o dużym nachyleniu oraz we współpracy z Hill Hold Control zapobiega staczaniu się pojazdu podczas ruszania pod górę.