Bardzo niskie temperatury spowodowały awarie w silnikach trzech modeli Volkswagena. Chodzi o lupo, polo i golfy z silnikami 1,0 i 1,4, wyprodukowane po 1997 roku.
Problem ten odnotowano w lubelskim serwisie VW, w firmie M&W Danelczyk. -Odnotowaliśmy tylko dwa takie przypadki. Jeden pod koniec i drugi na początku tego roku - dowiedzieliśmy się w lubelskim serwisie VW.
Również w bliźniaczej Skodzie nie ma tego rodzaju problemów. - Nie było ani jednego przypadku z opisywanymi dolegliwościami - powiedział nam Wiesław Mrozowski, wiceprezes CRH Auto.
Także hiszpański Seat, sportowy klon VW, reprezentowany w Lublinie przez Euro Marketing, nie odnotował zatarcia silników 1,0 lub 1,4 z powodu mrozu. - Nie było takiego przypadku. Silniki 1,0 i 1,4 nie sprawiają nam obecnie żadnych kłopotów - powiedział Wiesław Wieleba, prezes Euro Marketing.
Silniki zacierają się z powodu korków lodowych powstających w magistrali olejowej. Może się to zdarzyć tylko przy ekstremalnie niskich temperaturach w pojazdach eksploatowanych przez dłuższy okres na krótkich odcinkach jazdy. Przy dostatecznym rozgrzaniu silnika kondensat wody odparowuje i powstanie korka lodowego jest wykluczone. Ostatnio zwiększyła się liczba użytkowników zgłaszających tego typu usterki. Volkswagen podjął decyzję, że w przypadku jej wystąpienia pokryje koszty naprawy. Koncern bezpłatnie zamontuje też odpowietrzenia skrzyni korbowej z układem podgrzewającym, co całkowicie eliminuje możliwość wystąpienia tego typu awarii.