– Stawki ceł naliczanych w przypadku, gdy samochód jest wyprodukowany i przywożony z państw, z którymi nie mamy umów o wolnym handlu, nie zmieniły się – powiedziała Ewa Jakubowska z Departamentu Środków Taryfowych i Pozataryfowych Głównego Urzędu Ceł.
Od 1 stycznia br. cło na takie auta z silnikami benzynowymi o pojemności ponad 3 l oraz wysokoprężnymi ponad 2,4 l wynosi 35 proc. wartości pojazdu, zaś z silnikami o mniejszym litrażu – 10 proc. Nie może to jednak być mniej niż 1250 euro w przypadku samochodów nowych i mających do czterech lat, oraz nie mniej niż 2500 euro dla aut starszych.
Ze wstępnych szacunków firmy Samar monitorującej rynek motoryzacyjny wynika, że w 2001 roku przyjechało do Polski 220–230 tys. aut używanych.
Kto w CEFTA, EFTA i UE
a do Unii Europejskiej – Belgia, Francja, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Włochy, Dania, Irlandia, Wielka Brytania, Grecja, Hiszpania, Portugalia, Austria, Finlandia i Szwecja.