Po długiej nieobecności na polski rynek wraca Mazda.
W największych miastach Polski ruszyła sieć 11 autoryzowanych salonów sprzedaży, których liczba zwiększy się do końca czerwca do 13. Mazda Motor Polska planuje sprzedać 1,5-1,7 tys. samochodów do końca 2008 roku, z czego 40 proc. stanowić ma kluczowy model oferty - Mazda6. - Wszystkie samochody Mazdy są produkowane w Japonii. Te, które trafią na polski rynek będą specjalnie przystosowane do naszego klimatu (mocniejszy akumulator, dodatkowe izolacje, spryskiwacze reflektorów). Ale najważniejsze jest dla nas to, żeby za kierownicą Mazdy każdy mógł poczuć się swobodnie i czerpać radość z podróży - mówi Wojciech Halarewicz, dyrektor generalny Mazda Motor Poland.
W Lublinie o możliwość sprzedaży pojazdów japońskiej firmy bije się trzech dilerów - Auto Lider (Citroen), Impex (obecny serwis Mazdy) oraz Auto Broker (Suzuki, SSangyong). - Umowę o współpracy z dilerem z Lublina podpiszemy w pierwszej kolejności. Na pewno do końca roku powstanie w Lublinie nasz salon - dodaje Wojciech Halarewicz.
Entuzjazm, dynamizm i sportowy duch to cechy, które definiują produkty Mazdy. Łączy je właśnie wspólna, stworzona przez koncern filozofia Zoom-Zoom. - Za tym sformułowaniem kryje się połączenie japońskiej technologii, śmiałego designu i przyjemności z prowadzenia pięknego samochodu. Zoom-Zoom (po polsku bruum-bruum) to emocje, które pamiętamy z dzieciństwa: radości, ekscytacji, zachwytu - mówi Shunsuke Hamamoto, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland.
Na początek w ofercie Mazdy dostępne będą modele mazda2, mazda3, mazda5, mazda6, mazda MX-5 oraz mazda CX-7. Mazda2 zaprojektowany zgodnie z gustami młodego pokolenia samochód niewielkich rozmiarów, lekki i zrywny. Cena od 39 900 zł.
Mazda3 łączy dynamizm, sportowy charakter i wyjątkową funkcjonalność. Cena od 57 900 zł. W przyszłym roku będzie nowy model.
Mazda5, przestronny minivan, który może pomieścić 7 pasażerów, przesuwne drzwi boczne gwarantujące swobodny dostęp do tylnej części auta oraz system Karakuri, umożliwiający dowolną zmianę konfiguracji siedzeń na 5, 6 lub 7 osób. Cena od 77 000. zł. Mazda6, najpopularniejszy model i kwintesencja filozofii Zoom-Zoom.
Sportowa linia, lekkość, doskonałe prowadzenie i dynamika. Cena od 78 000 zł.
Mazda MX-5, czyli sportowa jazda z otwartym dachem. Dwuosobowy roadster z agresywnym sportowym nadwoziem zapewniającym dynamiczną jazdę. Model wyposażony w pierwszy na rynku system elektrycznego sterowania dachem, który można otworzyć lub zamknąć w czasie 12 sekund. Cena 85 000 zł.
I na koniec mazda CX 7 - miejski SUV. Połączenie sportowych cech Mazdy z SUVem zaowocowało pojazdem rekreacyjno-użytkowym typu crossover. Cena od 135 000 zł.
Gama modeli na pewno będzie się zwiększać, wraz z naszym krzepnięciem na rynku - kończy Wojciech Haalrewicz.