Ponad 2 mln zł ma kosztować samo zaprojektowanie siedziby Urzędu Miasta przy Leszczyńskiego 20, gdzie stary biurowiec ma być zastąpiony nowym. Zgodnie z uchwalonym budżetem miasta, jego rozbiórka powinna się zacząć jeszcze w tym roku
Nowy biurowiec przy Leszczyńskiego 20 ma być większy, nowocześniejszy i bardziej praktyczny od wysłużonego budynku z 1972 r. Stary gmach niebawem ma być opróżniony, bo od kwietnia zatrudnieni tu urzędnicy będą pracować przy ul. Spokojnej 2 – w biurowcu firmy Orion, od której Urząd Miasta wynajął całe piętro (w sumie 3 350 mkw.). Za każdy metr samorząd ma płacić Orionowi 67,65 zł miesięcznie. Umowa jest zawarta na 10 lat, ale z możliwością wcześniejszego jej rozwiązania po upływie 5 lat, z zachowaniem rocznego okresu wypowiedzenia.
Do tego czasu gotowa powinna być nowa siedziba Urzędu Miasta przy Leszczyńskiego 20.
– Mamy nadzieję, że do 2023 r. wprowadzą się tam komórki organizacyjne urzędu – mówił sekretarz miasta, Andrzej Wojewódzki na grudniowym posiedzeniu Rady Miasta, na którym zarezerwowano w tegorocznym budżecie miasta 3 mln zł na przygotowania do budowy nowego biurowca. W budżecie zapisano, że są to pieniądze na „rozbiórkę istniejącego budynku i opracowanie projektu budowlano-wykonawczego”.
Przetarg na zaprojektowanie nowego biurowca powinien być ogłoszony w pierwszym kwartale bieżącego roku. Taki termin znalazł się w opublikowanym przez Ratusz oficjalnym harmonogramie miejskich przetargów. Również z tego dokumentu można się dowiedzieć, że orientacyjna wartość kontraktu na prace projektowe to prawie 2,2 mln zł.
Kiedy można się spodziewać gotowego projektu? Kiedy zacznie się rozbiórka? Czy jej wykonawca będzie wybierany osobno, czy też wyburzenie będzie jednym z zadań firmy, która dostanie zlecenie na budowę nowego biurowca? Te pytania Ratusz pozostawia na razie bez odpowiedzi.
– Inwestycja przy ul. Leszczyńskiego 20 znajduje się na wstępnym etapie procedur przygotowawczych. Urząd prowadzi analizę dostępnych możliwości, stąd w tym momencie nie jest jeszcze możliwe podanie ani terminu, ani zakresu przetargu – stwierdza Monika Głazik z biura prasowego w lubelskim Ratuszu.
Ogłoszona została już za to wstępna koncepcja nowego obiektu. Wynika z niej, że gmach będzie mieć siedem kondygnacji, 29 metrów wysokości i będzie wyposażony w podziemny parking. Główne wejście znajdzie się od ul. Leszczyńskiego, ale dostępne ma być również wejście od Ogrodu Saskiego. Powierzchnia użytkowa budynku została oszacowana na 13,8 tys. mkw., z czego 6,3 tys. mkw. ma zająć powierzchnia biurowa.
Całkowity koszt wymiany jednego budynku na drugi szacowany jest na 60 mln zł.
Do przeprowadzki
W biurowcu przy Spokojnej 2 mają działać od kwietnia: Wydział Spraw Administracyjnych, Wydział Zdrowia i Profilaktyki, Urząd Stanu Cywilnego oraz Biuro Obsługi Inwestorów. Dla interesantów przygotowano tutaj cztery poczekalnie.