Lubelski FSC Żuk 24 lipca skończył 64 lata. Równo 64 lata temu rozpoczęła się jego seryjna produkcja, która trwała do 13 lutego 1998 roku. Przez cały ten okres wyprodukowano 587 500 sztuk wszystkich wersji Żuka, a było ich ponad 20.
Głównymi konstruktorami Żuka byli: inż. Roman Skwarek i inż. Stanisław Tański. Odpowiedzialnym za wygląd samochodu był Julian Kamiński, który porównał pojazd do Żuka, a to dlatego, że w początkowym etapie produkcji samochód na swoich bocznych przetłoczeniach w nadwoziu był malowany dwukolorowo i rzeczywiscie wyglądał jak żuk.
Silnik M-20 w Żuku był skróconą o dwa cylindry kopią sześciocylindrowego silnika Chryslera/Dodge´a o pojemności 3,6 l.
Żuki bardzo chętnie były kupowane przez wszystkie kraje świata począwszy od Egiptu, Chechosłowacji, po nawet kraje Ameryki Południowej. Za sukcesem Żuka stała prostota budowy i obsługi oraz bogata oferta wersji nadwozia. Imponująca była przestrzeń ładunkowa bo wynosiła aż ponad 5 m³, a ładowność od 875 kg do 1100 kg.