15-letni Bartosz Lenk z Krzywdy (pow. łukowski) od kilku lat tworzy gry komputerowe. Jego najnowsze dzieło to gra "Esports Empire". Można ją pobrać za darmo na platformie Roblox.
Bartosz to na co dzień uczeń technikum w Zespole Szkół Nr 3 im. Władysława Stanisława Reymonta w Łukowie. Profil to oczywiście technik informatyk.
– Już od wczesnego dzieciństwa interesuję się informatyką, a w szczególności programowaniem – podkreśla nastolatek.
A od 2016 roku chłopak tworzy gry komputerowe. Pierwsze były "Ułamki dla każdego". – Graz zajęła 3. miejsce w ogólnopolskim konkursie "Kreatywnie o ułamkach", organizowanym przez Agorę. Była to prosta gra dwuwymiarowa w formie quizu sprawdzająca wiedzę o ułamkach – tłumaczy 15-latek.
Rok później była już jego pierwsza gra trójwymiarowa. – W niej gracz wcielał się w rolę internetowego celebryty – "Youtuber Tycoon". We wrześniu 2018 światło dzienne ujrzała moja kolejna gra – "Bitcoin Mining Simulator"– wspomina młody informatyk.
A od połowy grudnia na platformie Roblox jest już jego najnowsza produkcja: "Esports Empire". – Jest to znacznie bardziej rozbudowana względem poprzednich gra symulacyjna. Gracz prowadzi własną drużynę e-sportową – opowiada Bartosz.
Rozgrywka obejmuje, na przykład, wybór nazwy swojej drużyny oraz gry, w której będzie się specjalizowała. – Akcja toczy się na tropikalnej wyspie – dodaje informatyk.
Nad grą pracował siedem miesięcy. – Mimo, że gra jest już dostępna dla każdego całkowicie za darmo, wciąż pracuję nad aktualizacjami – przyznaje.
Jak wygląda proces tworzenia gry? – Zaczyna się od pomysłu, którego znalezienie jest bardzo trudne – nie ukrywa 15-latek. Później, tworzy się trójwymiarowe modele i ustawia się je na tzw. planszy gry. – Po opracowaniu pierwotnej wersji gry zaczyna się faza testów. Wtedy gram i naprawiam błędy. Potem przychodzi czas na działania marketingowe – opowiada informatyk.
Na swoich grach jeszcze nie zarabia, ale ma nadzieję że to się wkrótce zmieni. – Zakupów w grze dokonuje się przy użyciu Robuxów, czyli wirtualnej waluty wykorzystywanej przez platformę Roblox. Z kolei Robuxy przeznaczam na reklamę mojej gry – tłumaczy Bartosz. – Tworzenie gier traktuję raczej jako pasję i wielką szansę na rozwój – dodaje na koniec.