Całodobowo i 7 dni w tygodniu działa bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta. Można otrzymać wsparcie i pomoc zwłaszcza w nagłych przypadkach, które zagrażają zdrowiu lub życiu.
Połączenie można wykonać o każdej porze, bezpłatnie. Specjaliści, którzy odbiorą telefon mogą pomóc w rozwiązywaniu problemów, a także udzielić wsparcia i zainterweniować zwłaszcza w sytuacjach, w których jest zagrożenie zdrowia lub życia. Infolinia zapewnia pomoc również w momencie, w którym łamane lub nieprzestrzegane są prawa pacjenta.
Wystarczy zadzwonić pod numer telefonu: 800 190 590.
Rzecznik Praw Pacjenta współpracuje z organizacjami pozarządowymi, które działają w ramach Rady Organizacji Pacjentów. Specjaliści z różnych organizacji w ramach projektu „Łączy nas pacjent” pełnią dyżury i mogą udzielić informacji z zakresu:
- edukacji (np. o prawach pacjenta, działaniach profilaktycznych)
- doradztwa (np. o możliwościach diagnostycznych, leczenia danej choroby, rehabilitacji)
- wsparcia (np. w zakresie pomocy psychologicznej)
- Celem są wspólne działania polegające na udzielaniu wsparcia osobom zgłaszającym się na ogólnopolską bezpłatną Infolinię 800 190 590. Projekt zakłada, że pacjenci i ich bliscy kontaktujący się z Rzecznikiem za pośrednictwem Infolinii, będą mogli porozmawiać nie tylko ze specjalistami Biura Rzecznika Praw Pacjenta, ale też dyżurującym ekspertem danej organizacji. Dzięki temu uzyskają kompleksową informację i wsparcie w zakresie danego schorzenia lub obszaru opieki zdrowotnej – czytamy na stronie Rzecznika Praw Pacjenta.
Dzwoniąc pod numer główny, należy poprosić operatora o przekierowanie do danej organizacji. Poniżej harmonogram majowych dyżurów specjalistów. Pełny terminarz znajdziecie na stronie internetowej Rzecznika.