Kierowcy z powiatu puławskiego mają szczerze dość kłopotów z rejestracją pojazdów. Jedne z nich czeka już 5 miesięcy na możliwość załatwienia tej sprawy w puławskim Starostwie Powiatowy. Urzędnicy obiecują, że sytuacja poprawi się.
Historia czytelnika z Puław jest niekończącym się pasmem porażek urzędu w Puławach.
- Zwracam się z prośbą o nagłośnienie tematu funkcjonowania Wydziału Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Puławach. Od 5 miesięcy próbuje się zapisać w kolejkę w celu rejestracji pojazdu. Strona internetowa albo nie działa, albo ma tylko 5 numerów na jeden dzień, które znikają w 5 sekund – opisuje swoją historię nasz czytelnik.
– Rejestracja telefoniczna też jest uciążliwa. Próbując dzwonić przez godzinę zwyczajnie nikt nie odbiera telefonu. W końcu po odebraniu telefony urzędnik informuje, że rejestracja telefoniczna jest listą rezerwową dla osób bez dostępu do internetu. Zapisując się w końcu za pomocą strony internetowej okazało się, że jednak nie ma mnie na liście osób na dany dzień. Specjalnie wziąłem urlop w pracy i przejechałem 80 km na darmo– tak czytelnik opisał swoja gehennę związaną z prostą czynnością urzędową - dodaje.
Starostwo Powiatowe w Puławach nie uchyla się od odpowiedzialności.
- Wprowadzając obecne zasady obsługi klientów w Wydziale Komunikacji i Dróg, szukaliśmy kompromisu, który z jednej strony umożliwi mieszkańcom bezpośrednie załatwianie spraw, z drugiej zaś, pozwoli zachować niezbędne reguły sanitarne. Występujące niedogodności mają charakter przejściowy, a wprowadzone rozwiązania dotyczące m.in. zasad rezerwacji wizyt, znajdują swoje uzasadnienie przede wszystkim w potrzebie zapewnienia bezpieczeństwa zarówno klientom, jak i pracownikom naszej instytucji – mówi Kamil Lewandowski, rzecznik prasowy starostwa.
– Wchodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, w najbliższym czasie dokonamy zmian w systemie rezerwacyjnym, który będzie umożliwiał zaplanowanie wizyty z trzy- a nie jak dotychczas z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Jednocześnie zwiększymy liczbę numerków dostępnych każdego dnia. W skali tygodnia będzie to o 60 rejestracji więcej niż obecnie. Liczymy, że te rozwiązania przyniosą zakładane rezultaty, a obsługa spraw w Wydziale Komunikacji będzie przebiegała płynniej i sprawniej – dodaje rzecznik.
Te zmiany mają wejść na dniach. Do sprawy wrócimy.