W tym tygodniu ma zostać ogłoszony nowy przetarg na zakup wyposażenia biurowego dla odrestaurowanego ratusza w Końskowoli. Na liście oczekiwań znajdują się m.in. stoły konferencyjne, fotele, komputery, gabloty wystawowe i multimedialny projektor.
Budynek ratusza został już wyremontowany i powoli zapełnia go nowe wyposażenie. Gmina zaczęła od zakupu nagłośnienia, szeregu drobnych urządzeń AGD, sztućców, koszy na śmieci, sprzętu do utrzymywania czystości itp. Następnie zamówiono meblę i elektronikę. Niestety, ogłoszony w październiku przetarg, został unieważniony. Tylko jedna z czterech nadesłanych ofert zmieściła się cenowo (328 tys. zł) w zakładanym budżecie (340 tys. zł). Zaoferowany sprzęt odbiegał jednak od założonych norm. Jak zapowiada Marcin Nowak z Urzędu Gminy w Końskowoli, nowy przetarg zostanie ogłoszony w ciągu najbliższych dni.
Lista oczekiwanego przez urzędników wyposażenia liczy sobie ponad 50 pozycji. Znajduje się na niej m.in. projektor multimedialny, kolorowa kserokopiarka, komputery stacjonarne, ekrany dotykowe, meble biurowe (w tym dwa stoły konferencyjne, krzesła, fotele, sofa), podsufitowy system do zawieszania obrazów, gabloty ekspozycyjne, pulpit recepcji, 55-calowy telewizor, pochłaniacze wilgoci i inne.
Do rozstrzygnięcia nowego przetargu, o ile tym razem urzędnicy nie odrzucą wszystkich ofert, prawdopodobnie dojdzie w przyszłym miesiącu. Na dostawę zamówionego wyposażenia wybrany wykonawca dostanie 45 dni, co oznacza, że zabytkowy budynek do otwarcia będzie gotowy najwcześniej w marcu. Co ważne, koszt zakupu wyposażenia jest częścią unijnego projektu, a więc gmina może liczyć na jego częściowy zwrot. Wyposażenie dawnego ratusza łącznie pochłonie ok. 500 tys. zł.
Przypominamy, że w odrestaurowanym obiekcie na rynku znajdą się m.in. sale wystawowe, biura dla lokalnych organizacji pozarządowych oraz największa w gminie sala konferencyjna (134 m. kw). Na parterze docelowo funkcjonować ma również kawiarnia prowadzona przez zewnętrzny podmiot. Jego zakontraktowanie, jak przyznają pracownicy UG, planowane jest po zakończeniu remontu otaczającej budynek płyty rynku. Najpewniej w drugiej połowie roku.