Ponad miesiąc trwała akcja beniaminka Fortuna I Ligi, w której kibice kupowali pluszowe misie. Niedźwiadki kibicowały zielono-czarnym zarówno podczas meczów domowych, jak i wyjazdowych. Po piłkarskich wojażach misie trafiły do podopiecznych Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie, Domu Dziecka w Woli Gałęzowskiej oraz Domu Dziecka w Kijanach
Inspiracją do akcji był holenderski klub SC Heerenveen. To tam po raz pierwszy kibiców zastąpiły pluszowe niedźwiedzie. Górnik postanowił więc przenieść akcję na polskie boiska. Zielono-czarnych z „Dumą Fryzji” łączy przede wszystkim chęć pomagania, ale nie tylko. W Górniku obecnie gra Paweł Wojciechowski, który w przeszłości reprezentował Heerenveen. Właśnie dlatego jeden z pluszaków nosi imię Wojciech. Co więcej, partnerem technicznym obu zespołów jest firma JAKO.
Pluszaki nie leniuchowały. #MiśWojciech i #MiśBogdan aktywnie wspierali Zielono-Czarnych. #PluszowaGrupaWyjazdowa była razem z zespołem na meczach Fortuna Pucharu Polski ze Ślęzą Wrocław oraz ligowych spotkaniach z Bruk-Betem Termalicą Nieciecza, Łódzkim Klubem Sportowym czy Stomilem Olsztyn. Misie wspierały też kobiecy zespół GKS-u Górnik Łęczna podczas meczu UEFA Ligi Mistrzyń z ŻNK Split i Apollonem Limassol Ladies F.C.
W trakcie akcji obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszaka. W związku z tym włączyły się w nią inne kluby z całej Polski: Legia Warszawa, Widzew Łódź, ŁKS ŁKS, Wisła Kraków, Wisła Płock, Chrobry Głogów, Miedź Legnica, Piast Gliwice, Bruk Bet Termalica Nieciecza, Korona Kielce, Błękit Cyców. Do Gangu Pluszaków dołączył też SC Heerenveen (pomysłodawca akcji), Górnik Zabrze, Lech Poznań i GKS Katowice. Misie przekazane przez inne zespoły także trafiły do dzieci.