Mieszkańcy Świdnika już niedługo sprawy urzędowe będą załatwiać w nowym miejscu. W piątek ma się rozpocząć odbiór budynku przy ul. Spółdzielczej, który będzie nową siedzibą Urzędu Miasta. Obecnie trwa jego wyposażanie.
Jeszcze nie wiadomo dokładnie, kiedy urzędnicy burmistrza zaczną pracować w nowym miejscu. – Ogłosiliśmy przetarg na wyposażenie do sali obrad Rady Miasta, rozbudowanego biura obsługi klienta, sekretariatu i archiwum zakładowego – wylicza Justyna Harasymiuk, naczelnik Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych UM w Świdniku. – Brakuje jeszcze wyposażenia ruchomego, np. sanitariatów – dozowników mydła, ręczników i koszy na śmieci.
Od 2015 roku trwa adaptacja budynku po Gimnazjum nr 2 na potrzeby urzędników. Jeszcze w tym tygodniu – 26 maja – ma rozpocząć się odbiór tego przebudowanego budynku. Jak zaznaczają urzędnicy ze Świdnika, „to dopiero początek”. Trudno jest obecnie określić, kiedy Urząd Miasta zacznie funkcjonować pod nowym adresem i kiedy rozpocznie się przenoszenie poszczególnych wydziałów.
Tymczasem działka i budynki stojące na rogu ul. Wyszyńskiego i Spółdzielczej, w których pracują obecnie urzędnicy, będą sprzedane. – Wykaz nieruchomości do zbycia jest już opublikowany – informuje Magdalena Kurowska, naczelnik Wydział Mienia Komunalnego. – Następnie zostanie ogłoszony przetarg, którego rozstrzygnięcie poznamy na przełomie sierpnia i września.
Nieruchomość, na której stoi UM i Urząd Stanu Cywilnego, została wyceniona na ponad 4,6 mln zł.